Saturday, June 15, 2013

Bombasplastik..pengganas? pengebom berani mati?




#Awas ..entri ini memberi kesan kepada pemikiran anda. Ini entri celaru.

Salaam alaykum..hai..dah kenapa tah tajuk entri aku pelik, bombasplastik..bomba-bomba tu plastik ke macam mana tu? 

padamkan api
ke bomb as plastik, kalau ikut terjemahan lain bomb tu satu jenis letupan yang bila kita tarik picu baling dan meletup macam dalam citer Leftenan Adnan tu.. eh ada ke? ke citer Pasir Salak? entah, aku pun lupa.,

dan ada jugak bomb yang jenis pakai masa, tiit..tiit..5..4..3..2..1..pop!! #meletup dan ada jugak bomb dengan hanya gunakan jari pun boleh.. di mana pengebom tekan remote control dari jauh dan ketawa berdekah-dekah tau-tau pop!! #meletup..badan berkecai..si penekan remote control tak sedar yang ada orang baik hati dah alihkan bomb letak dalam beg galas beliau dekat seat belakang kereta beliau. #padanmukahang nak bomb orang lain diri sendiri yang kena, mati katak -,-

persoalan untuk definisi tajuk entri aku kali ini.. 
Bombasplatik ?, eh kalau dah jenis letupan macam mana pulak boleh jadi plastik.

Kalau ikutkan terjemahan lain pulak bombasplastik boleh dikategorikan sebagai kemarahan yang dibuat-buat.. eh ada ke marah yang dibuat-buat? marah olok-olok..kau pernah lihat? 

oh ya, mungkin ada untuk penonton pelakon pentas dunia..siapa? kita-kitalah. Dekat dalam drama, aku selalu je nampak orang buat-buat marah, dekat atas pentas teater pun.. wah..dia punya marah mak aii! memang betul-betul marah...ikut kata pengarah " marah lagi! marah lagi! kau tak reti baca ke skrip tu suruh kau marah!!" tapikan..itu semua buat-buat je..olok-olok untuk mendalami watak..yang betul-betul marah si pengarah..#ops

Jadi apa sebenarnya maksud entri aku kali ini..entah aku pun tak tahu. Sendiri aku tanya, sendiri aku jawab.  Aku bukan pengganas mahupun pengebom berani mati aku pelembut ya..separa pelembut. Dah la entri ni celaru secara tak langsung aku jugak telah membabitkan orang yang baca entri ni rasa celaru..ke otak anda sememangnya kental tak rasa celaru? Siapa kat sini yang mahir bab-bab bomb?, kalau ada jenis bomb yang aku tertinggal kasi taulah. Kbye aku nak cari penterjemah "Bombasplastik" #garukepalatanpakutu

aku buat #hashtag banyak2 feeling kengkonon Blogger pun ada #hashtag macam dekat Facebook dengan Twitter tu...

18 ,134 blogger sensasi komen:

ewanthology said...

pening bace..hehe

Sweethoneybelle said...

hahahah ok serious celaru entry ni . tapi mcm lawak jugak baca ayat2 awak . . hahaha r u oke dear ? :p

Dennis Boldt said...

Nice Blog! :)

Dennis Boldt,
www.dennisboldt.blogspot.com

otak kosong said...

tolong bagi alamat rumah. nak hantar bom. HAHHA . gurau2 .

Mizz Aiza said...

hihi.. tak faham juga.. bombas+plastik kot.. tak pun bombastik.. atau bomb as plastik.. hehe..

Anonymous said...

bAHAHAHAH . JGN la smpi terperooott nMPK KOMEN nII HAAHA . APA PUN header tuu cunN

NzA said...

akak baca n3 ni antara faham n tidak....

penaberkala said...

awas, pening baca entri ni
kejap lagi nk datang bom,haha

kbai

Marcella said...

fadh~~

argh!!betul-betul kecelaruan emosi aku membacanya

Tengkubutang said...

fuh.. blog ni lain dari yg lain.. patutlea x pnh tgk.. lum follow lg upenye..

done follow sini no. 2640
follow me back muleh.. leh la.. he3

http://tengkubutang.blogspot.com/2013/05/wahai-sponsor-ga-sedarlah-sebelum.html

Syazana Zainn said...

fadh are u ok? hikhik

mementang kat pesbuk pon ada hashtag, sini pun nak hashtag juga eh
:p


celaru sgt pasal exam ke hape? hihi


*baling bom kat fadh*


*lari-lari anak*

kbai

akak pon rs celaru sebab terpengaruh dgn fadh, eh? hihi

kbai *sekali lagi*

E'in said...

ntah2 awak x yg konon2 marah padahal xmarah pun... hihi

boni kacak said...

daripada bomb, tiba2 ke marah yang dibuat2.hahahaha

saya memang noob pasal bomb ni.hehe

semutsengal said...

ah ah ah, aku bombasplastik kepala kau.


HIHIHIHIH

.::: Princess MOMOY :::. said...

aduh. pening kepalaku. hihi... *iklan tu*

Tinta Lana said...

Salam.

Fadh..ak pun tak faham, celaru jadinya,hahaha

Ko nak explain apa ni. bom? plastik? bombastik pun bukan.. (-_-)

fadh leyanie said...

kan dah kata entry ni celaru,guwa ok je..hihi :D

Anonymous said...

memang boleh buat orang rasa pening baca entri ini..bom..bom..bom..kebabom hihi :)

JEJAK LU ORANG