Saturday, October 30, 2010

kehidupan seminggu d cfs uia :P




Assalamualaikum, entry ni entry lama, 2010, diperbaharui 2013.

Kalau dulu untuk pelajar course bar,benl,hs,irk, kami ditempatkan di bandar Nilai.
Pusat Asasi dekat Nilai dah tutup dan kini semua pelajar yang terpilih utk masuk asasi UIA/CFS UIA ditempatkan di PJ kecuali untuk course Economic ditempatkan di main campus UIAM, Gombak.

Tahniah kepada adik-adik yang dah check UPU,.yang takde rezeki tu jangan bersedih boleh try buat permohonan. Kepada yang berjaya mendapat tawaran ke IIUM, welcome to IIUM, the garden of knowledge and virtue!

Sesampai je korang di sini bermulalah selangkah sebagai generasi baru yang bakal memimpin negara pada masa hadapan mengikut bidang yang korang ambil *ecewah.

Nanti ada minggu Taaruf (Orentasi), kalau zaman aku dulu (2010) Taaruf Week biasanya dijalankan 7 hari dekat PJ. Minggu tulah korang bakal mengenali rakan-rakan baru dari pelosok negeri. Minggu tu jugak korang kena menduduki exam EPT dan APT. EPT English Placement Test dan APT Arabic Placement Test bakal menentukan berapa tahun korang di CFS. Paling lama korang dekat CFS 2 tahun melainkan kalau ada extend paper maka tahun korang di CFS akan bertambah. Oleh itu, dinasihatkan kepada kalian buatlah seeloknya, jangan pandang remeh. All the best !

Bagi yang tiada basic Arab, jangan risau akak dulu pn macam korang jugak *eceh rasa tua pulak
Masa time jawab exam tu, akak just letak nama dan matrik number sebabnya satu mende pun akak tak faham. Mula-mula akak ingatkan akak sorang je yang tak faham, rupanya ramai lagi..lagi-lagi bekas pelajar sekolah kebangsaan macam akak, Mana faham Arab..kih3.. Kalau bekas pelajar sekolah aliran Agama tu lain cerita la kan. Akhirnya pelajar-pelajar yang tak jawab ni pihak UIA ajar dari level bawah, daripada akak tak faham sampailah sekarang dah up level 4 Arab total ada level 5 (ni untuk course HS), alhamdulillah, walaupun tak fasih Arab tapi faham apa yang disampaikan. Korang belajar Arab ni dalam kelas Arab je, yang lain English language. Selamat datang.=D

related entry :  Main Campus IIUM,UIAM, Gombak



1 ,134 blogger sensasi komen:

Anonymous said...

sy dpt cfs uia.berdebar+takut nk jd bdk uia.hihi..

JEJAK LU ORANG