Sunday, August 5, 2012

LIPSTICK MUAHhh ANEH WANITA DANGDUT



Salam`alayk ..pa habaq  pa habaq pa habaq ! 3 kali pa habaq tu tandanya aku concern dengan korang,harap sihat wal afiat ..,aku tengah sakit kaki akibat daripada berjalan di jalan TAR mmg jemm macet..bukan setakat kereta,lori,bas,taxi yang jalan kaki ni pun jemm macet kat tengah-tengah bazar,10 minit jugak la aku berdiri tak bergerak-gerak dah tu berdiri sebelah gerai orang jual air pulak tu  ...---> kisah semalam

berbalik kepada tajuk entry aku kali ini lipstick muahhh aneh wanita dangdut.Ya,aku ulang taip lipstick muahhh aneh wanita dangdut.Bukan lipstick murahhh aneh..Lipstick paling mahal di donia bernilai  $62,000 USD kau darab 3.Bersamaan RM193K++ buat aku angkat kening.Boleh beli rumah sebijik gua kasitau lu orang.

Perempuan dengan lipstick memang tidak dapat dipisahkan? 50% kata ya,50% kata tidak.Buat sesiapa yang tidak mengenali apa itu lipstck biar aku memperkenalkan,lipstick adalah sejenis alat solek yang di ibaratkan sebagai cat bibir..Cat bibir ? bibir juga perlukan cat ? ya ! sudah tentu..

Bibir juga perlukan cat agar ia tidak kelihatan pucat dan lesu lesi. Lipstick juga berfungsi untuk melindungi bibir daripada ancaman pancaran sinaran mentari menyinari yang menyebabkan bibir merekah kekeringan (bergantung kepada kandungan lipstick) .Lipstick jaman sekarang canggih siap ada collagen aku cakap kau tak payah nak cucuk-cucuk bibir kau lagi (bagi sesetengah lipstick) .


"Bukan semua orang suka pakai lipstick dik oii..baq hang" kata aku.

Dan ada juga yang suka kumpul lipstick banyak-banyak buat hiasan.Dan ada juga yang bila pakai lipstick membuatkan bibir mereka makin kering bapak teruk gila.Itu tandanya kandungan lipstick tu tak sesuai dengan bibir mereka maka dinasihatkan gunakan lipbalm sahaja. Lipbalm berfungsi untuk melembapkan bibir.Jangan pulak bila bibir kering pi calit ayaq liuq (air liur) tu lagi buatkan bibir kering ! paling koman pon kau sapu planta atau minyak zaitun nak try minyak motor pun boleh.ok tipu.Pakailah lip ice.

Pernah tengok bibir yang sampai kilau-kilau kalah M.Daud kilau tu? yang tu depa pakai lip gloss . Lip gloss kilauan nya memukau like water shine.
Rata-rata warna lipstick yang sangkut paut dengan wanita adalah merah,pink,peach,purple,biru? err..kau pernah buat ?






kalau engkorang inginkan kelainan ke opis mahupun ke kuliah ke pasar boleh kau try

aku konpem korang jadi pemes sebaik sahaja melangkahkan kakimu dohai manusia.


Cerita lipstick belum berakhir lagi,tahukah anda lipstick juga boleh di jadikan sebagai alat tulis ketika menulis notis untuk membunuh diri. supaya kelihatan lebih dramatik gitu..selalu dalam movie ada cengitu kan lagi-lagi movie orang yang frust cinta tertonggeng.--> ahli neraka jahanam jika kau bunuh diri. Jangan pulak ada cikgu2 guna buat tulis kat whiteboard kelas.Itu mendatang kemudaratan dari sudut psychology.



Cerita lipstick bersambung lagi,ada petua mengatakan bila ketumbuhan jerawat di muka boleh disapukan lipstick pada permukaan jerawat agar jerawat surut.---> aku rasa was was nak try.

Rahsia cara-cara pakai lipstick bagi yang tak pernah pakai.

1.Pilih lipstick kegemaran.

2.Berdiri di hadapan cermin kerdipkan mata dua kali.

3.Sediakan lilin 3, Baca mantera ni :


Wan pen duan sip song nam kor nong tem taling
Raow thung lai chai ying sanook gun jing wan loy krathong.
Loy loy krathong, loy loy kratong
Loy krathong gun leaw kor chern nong keaw oog ma rum wong
Rum wong wan loy krathong, rum wong wan loy krathong
Boon ja song hai raouw sook jai
Boon ja song hai raouw sook jai.


4.Calitkan dan ratakan agar tampak kemas dan mempesona.

5.Lihat hasilnya...



"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"



selamat mencuba tuan-tuan puan-puan
muahhh tergoda..


49 ,134 blogger sensasi komen:

r-5 said...

perempuan perlukan cat bibir laki2 tak perlu pun suda menawan macam bibir daku. muah muah. kah3. yang kes baca mantera lyric loy khratong tu sampai kena sumpah jadik monyet berbibir tebal mesti perempuan dan bapok2 yang mengalaminya. haha. lelaki tulen? Insya'Allah tidak

ZULHILMI TEMPOYAK said...

tringan sgt nk bibir tebal2 kn..

bleh lipstik tebal jugak.. hahahaha

IntaNBerliaN said...

skrg dh kurang guna lipstick.. just sapu lipgloss je.. :-)

SN said...

Pegi jalan TAR cari baju rayalah tu ;)

Umie Naziera said...

haha,comels kot beruk tuu..sy xleh la letak apa2 dkt mulut,rimasss

Himawari Mirsada said...

tgk monyet pn nk pka lipstik..hehe

Fifieyqa said...

ni mantera semerah padi ke yanie??ahaha..boleh try ni..mesti ramai yg tergoda!!kah3

Aing said...

ok, nnti aku try esok..pasti meletup..kihkih

sakit hati bila bce manderam tu..aaishh~

N A S said...

Hahah gambar last lucu . Mujur saya tak pakai apa apa kat bibir ...

Pan. said...

betul ka mantera tu?haha

fardhila fawwazy blogspot said...

haha..jd monyet:p... kita pkai lip ice je..yg warna ikut warna mlut .klu pink pun cntik..warna hjau,biru? buruk aih..hihi

Pwincess said...

Ee biasa pakai lip ice je. Haha, tak suka gila lipstick yg warna terang2 =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/08/proud-of-you-hero-of-malaysia-dlcw.html

E'in said...

weh! xleh pakai tu ayat jampi tu.. haahahaha..

skrg e'in dh berjinaj-jinak ngan lipstik.. hahaha

Afiqah said...

hahaha sy tak pakai lipstick. sy pakai lip ice. sebb bibir sy cepat kering :D hehehe

eyjalukman said...

try pakai lipstik , tp lap balik sbb rsa mcm tk best je ad bnda melekat2 kt bibir . hahahah
amboi ,yg last tu kalah bibir angelina jolie. haha

Fariehan Ibrahim said...

haha! kemain ada jampi2 bagai. mmg hot lh bibir pasni :P

aswadz said...

aku sker yg bibir natural. kalo nak pakai gak, maybe x tebal & kaler pun sdp mata memandang.

Marcella said...

fadh~~

mantera mana lu bagik ni?? gua guna mantra lu, muka gua dah jadi cantik sangat ni..tak macam gambar pun.. hahahaha :)

Cendol said...

haha ape punye jampi menderammm tu?haha
tak suke le lipstick.tak payah le lipsetik lipsetic!!minum air bnyk2 supaye bibir tak kering.exercise jgk utk dpt kn bibir merah.hehe

vendoline said...

giler la..kalau la andai kata aku jd pompuan pon.mampus tak beli lipstik harga tu

Jahirah said...

hahaa...sape ikut mantera tu agaknye...jarang pakai lipstik sbb malas nak calit..kalau rajin je...hehee

Diari Si Froggie said...

salah seorang tak suka lipstick selalu pakai pelembab bibir je.. mentera apakah? menakutkan je.. hahahaha.. sekali bertukar ke bibir monyet daa :P

asraf osman said...

serius ke bleh ilangkan jerawat? :O

Nadia Elena said...

haha..tak minat pakai lipstik.. =D

asfira aminuddin said...

over gile gincu sampai berpuluh puluh ribu babe. hahaha bazir duit je. i pun suke gak pakai gincu kekadang. and my fav dari sasa. cuba lahh. hehe

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

Kwn gua ada mslah jerawat blkg badan.jap g gua nak p beli gincu byk2, p conteng blkg bdan die.nescaya xde la lagi nak kene guna kertas pasir kt bdan die.kalau utk pyakit kulis mcm kurap ke, kayap ular ke, boleh jgk x?

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

Mana komen yg gua dah taip td?hilang dah..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

Kwn gua ada mslah jerawat blkg badan.jap g gua nak p beli gincu byk2, p conteng blkg bdan die.nescaya xde la lagi nak kene guna kertas pasir kt bdan die.kalau utk pyakit kulis mcm kurap ke, kayap ular ke, boleh jgk x?

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

Gua rasa komen gua yg pjg 2 lai kertas kajang tu dah hilang.xpe, gua gagahkan lg taip smula sblm sahur ni.
Kl btul la mcm lu ckp tu, gua nak try kt kwn gua la.die mengalami simptom awl jerawat blkg bdan.blk ni gua nk beli lipstik yg kaler ungu laut tu.conteng blkg bdan die.tp nk tye, kl mslah kulit mcm kurap, kayap ular ngn parut bleh guna x kaedah ni?warna apa yg sesuai?

CikTeddyCorner said...

kah3..xleh blah..
cik x suke pakai lipstik,lipbalm ok la.hehe

Momo said...

aku rasa pasni aku nak cuba la..kot2 dapat bibir seksi macam angelina jolie.. hahaha..but seriously aku tak suke dol guna lipstick..rasa macam ada benda melekit2 jerk kat bibir aku..=_=

Botak said...

dengar cerita lipstik kat danau adalah yang paling berkelas tinggi., cubalah., pasti tampak menawan pasni..

tirahzairi said...

huh!!! xmau ikut....hehehe...btw tirah xsuka pakai lipsetik ni...pakai lipbalm suda...huhu

fadh leyanie said...

@r-5
mamat jambu2 selalu pakai what...walaupun mereka lelaki tulen..bapok mmg smula jadi bibir tebal you ! haha

fadh leyanie said...

@MiSz fiFiEyQa
bukan semerah padi..sehijau padi..hihi,.try jgn tak try.muah..:P

fadh leyanie said...

@Syf serabai.
try dulo baru tau ..:P

fadh leyanie said...

@~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~
pengguna lip ice lg banyak,pasai lip ice lebih ringan..:P

fadh leyanie said...

@Marcella
mantera rahsia kecantikan bibir monyet,...:P

fadh leyanie said...

@Cendol
btoi..minum air bnyak2 lagi2 air natural tanpa gula nescaya bibir cantik..:P

fadh leyanie said...

@Edy Fee
britney spears beli lipstik tu,ternyata dia gila.:P

fadh leyanie said...

@Aida Omar
pelembab bibir lagi selesa pakai,baca lah mntra itu dan lihat hasilnya:P

fadh leyanie said...

@asraf osman
kata sesetengah org yg dah cuba,mmg jerawat boleh hilang,tapi..kalau ikut kandungan lipstik skng mcm bahaya utk hang cuba.

fadh leyanie said...

@[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ
lu mmg seorg yg gagah,komen lu tu ada je,sbgai bukti wa publish semuanya.kalau jerawat blkng badan wa cadangkan kwn lu guna sabun herba dari sendayu tinggi.masalah macam kurap,kayap ular lu jumpa tok moh balik bukit gunung semanggol.kalau nk guna lipstik guna warna kunin keemasan campo merah,smoga kwn lu cepat sembuh.:P

fadh leyanie said...

@Momo
btol..aku pon rasa benda yg sama,lekit lekat..:P

fadh leyanie said...

@Botak
dabau..err..macam tak betul je cerita ni :P

Syazana Zainn said...

haha segak betui gambaq last tu naa ;p

teha said...

hahahaha ! tergoda habisss !

Unknown said...

apa ade pada mekap. originality itu penting. ai ai ai.

ஜ miss klanika ஜ said...

saya taruk sirap je kat bibir . lebih manis gitu .

JEJAK LU ORANG