Wednesday, November 9, 2011

KAU INGAT ADA TAJWID IDGHAM MAAL GHUNNAH KE..NUN MATI BERTEMU MIM..: SAMAD PERUT RAMPING ?






ALAHAI SAMAD ! !
PADAN MUKA KAU !



Assalamualaikum,
mungkin waktu kita kecik-kecik dulu bila kawan kita baling alat pemadam papan hitam yang penuh dengan habuk kapur lantas muka kita dan rambut kita terkena dengan balingan itu 
DUSH !!
..rambut yang hitam menjadi putih..muka yang gelap menjadi cerah..



PENAT AKU !




KAMSIAH : Penat la aku ! hari-hari aku yang kena padam papan hitam ish!.
SAMAD     : Kamsiah ! kau ni banyak mulut la,padam je la papan hitam tu..
                      muka kau aku tengok dah serupa  macam papan hitam.hahahaha
KAMSIAH : grrr..kau bilang muka aku serupa papan hitam ya! nah rasakan penangan 
                      Duster penuh kapur ! eyaah !




 DUSH!!
Rambut Samad berubah warna..kedengaran bunyi ketawa berdekah oleh murid-murid lain.. 

kahkahkah!!
hahahahahah!!

ahak hakhak khak !!
          (GELAK SAMPAI KELUAR KAHAK)









MURID-MURID LAIN KETAWA SEHINGGA ADA YANG TERSEDAK-SEDAK DAN MENYEBUT

"PADAM" MUKA KAU SAMAD !!

                                    SAMAD YANG MALU PUN TURUT KETAWA..
TAPI KENAPA SAMAD KETAWA ?

BUKAN PADAM MUKA LA WEI ! PADAN MUKA!!! KAU INGAT ADA TAJWID IDGHAM MAAL GHUNNAH KE..NUN MATI BERTEMU MIM..

PENGAJARAN : BUDAK-BUDAK SEKALIAN ,JANGAN GUNAKAN AYAT YANG SALAH.'PADAN MUKA SAMAD'.ITU SATU HAL..INI SATU HAL JUGA,,FENOMENA YANG SEMAKIN MENULAR..AKU TENGOK BUDAK-BUDAK ERA TEKNOLOGI MASA KINI BANYAK MENYALAHGUNAKAN AYAT SEBAGAI CONTOH :

 BUSUK = BUSHUK ("KENGKONON" [KONON-KONON ]  PELAT S SHH)
 SANGAT= SANARD
 BOSAN  = BUSYAN
 SORRY  = TOWWIE
 KITA       = TITTEW


"AHKOE RASHEWR MEHLHUAT SANARD2 BEWRJUMPHE AGY DAWLAM ENTRY AHKAN DHATUNK..LEK LUUUU...."-amacam ? apa itu lek luuu? jawapan=bertenang dahulu.oh meluat ! (ada budak marah aku,dia kata golongan dewasa pun sama ya..itu adalah dewasa yang gedik) 

86 ,134 blogger sensasi komen:

Cik Aqilah Wardah said...

same laa... tak suka betul bile dieorang tulis camtu...

aigooo~ macam mane melayu x mundur... kalo bahasa melayu pon x gheti nak eja bebetul... hehehe....

TwIstiEs*meSti Mau* said...

haha..budak nakal ni..haha

delarocha said...

ada kelas bahasa nampaknya..huhu

muhammad amin aris said...

aha...anak melayu tak kenal melayu lagi..

muhammad amin aris said...

aha...anak melayu tak kenal melayu lagi..

feza said...

pelajar2 sekolah suka la guna perkataan yang dianggap 'comel' macam ni. terbeliat urat lidah nak sebut..heee..

semutsengal said...

aiyaaakkk,

tajuk kau dah mcm apa dah. Tak sangka samad hebat hukum tajwid.

NZ Diaz said...

hahaha

memang meluat luat tengok ejaan2 gedik wempit ni. cheist

aReLaN said...

kdg2 tu smpi lgsg tak paham pe bdk2 ni cbe smpikan.hahaha...sbr jela

Zuraidah said...

Haha. Ada masalah betul dengan budak2 yang suka tulis macam tu. Fadh, suruh dia pergi masuk sekolah Tadika balik la. Wkaka. :D

adwafarahin said...

hamboi bahasa! -___-

Fieco said...

sumpah geli aku org guna bahase camtu.
bajet sweet lah..
please.. .

btw, samad tu hensem tak.(lari tajuk) :D

ZORA said...

menggelikan kalo mcm 2 oke...:)

Anak Wak Mail said...

hahaha..lawaklah yanie ni..kelakar2..

boleh pulak belajar tajwid kat sini..:P

Miss Purple Ungu said...

budak2 zaman sekarang la yg byk guna pkataan2 gitu
dh la susah nk faham huhuhu

Mawar said...

u was tagged..check here;

http://akusimawar.blogspot.com/2011/11/ciri-lelaki-yang-aku-idamkan.html

=)

Gen2Merah said...

ahahaha.. terbelit lidah saya nak baca ayat2 budak2 zaman sekarang ni.. ehehehe

Anonymous said...

adik aku mesej aku pakai ayat cengini la,tak paham eden !

Tasha said...

bajet urban la konon...

buat=buad

afiqazizan said...

memang ade perasan zaman sekarang ramai yang salah eja perkataan dan sebut perkataan dgn betul..:)

Ihsan Arifin said...

alahai alahai comel lah tu konon type eeeeuuuwww eeeuuuwww gituuuu ;p

ika said...

euwwww , itteww rasew mnyampah lew ! (mmg sgt annoying bahasa tersebut)
*tak suke tak suke tak suke :)

khairul akmal bin azman said...

bukan kemain lagi title entry
hehe..

nice entry
pedas like spicy kfc

cweety kadbury said...

btul3...:D

shiela munir said...

hahahax,,,

manifesto yg paling menarik

izzahdegreat said...

hahaa...bnde2 ni yg smakin menular kat budak2 skarang ni...x paham btol, bajet comel ke tulis cmtu,,,gedik gile !!

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

kadang kadang pening tengok ayat cm tu :)

aiman fanboy k-pop said...

kenyang tiba2 tengok bebudak yg suka sangat guna bhasa alient camtuh...susah nak paham..addeeiihhh^^

Pondok Usang said...

mcm2 ejaan perkataan di ubah.. kengkadang leh jadi tak paham...

Elie Lily said...

tak suka! rasa macma nk bg smackdown kat sorg2! huhu

nurkaloi said...

hahahahah
skit pun kaloi tak phm ayat last yang ade byk pelat uh

sgt rare...itu memang bhse bdk gedik shuhhhhh

semutsengal said...

mana cerita samad kau lagi.


Errr.

MushroomCute@Mariea said...

perkataan senang disusah2kan.. apadaaaa....lagi satu bila diorg gabungkan dengan nombor..

nampak=6pak
err..apa lg ek?

syirah rasid said...

betol. aku cukop malas kalau nak baca ayat macam tu. grr

Mata Pena Fadz said...

saje la...dowg getik metik nk manje ngan ayat tuh....:)

Yatt S. said...

memang meluat aku dengan perosak bahasa ni. penat cikgu BM dok mengajar.

lagi satu,

sayang = sayam

Marcella said...

tak la fadh...tu bajet comel seh..aila..


titew pown tak shukew..

tebelit lidah gua..

Yumida said...

kena tikam kapur mmg sllu ar.....duster x pnh lg..msh di tahap budak baik kot..hihi

yaya salvatore said...

hehe i think if sikit2 okay laa but if dah terlebey tu cam annoying pulak . if full sangat sat g rase cam skema pulak, rite ?

DAUD said...

cakap pelat takpe,
tulis pelat, tu yang susah,
nak tulis susah, nak baca susah

SaschaSantokki said...

haha.. kitew tatau nak cahkap apa daa... kitew rasew kitew kener belajew bahasew kot? ehh :D

SaschaSantokki said...

haha.. kitew tatau nak cahkap apa daa... kitew rasew kitew kener belajew bahasew kot? ehh :D

aleen aiden said...

wooo jangan main2 weh.aku ade sorang cikgu yg pakar membaling pemadam papan hitam secara tepat dan mengena.kah3

schaze zainn said...

hye awark.
dah lamew titew tark jenguk belog kamuw.

p/s: ok jari saya konpius silap tekan..ahaha

fadh leyanie said...

@Cik Aqilah Wardah
aigooo ~ bukan tak reti nak eja tapi sengaja buat2 tak reti,ngeh3 :)

fadh leyanie said...

@TwIstiEs*meSti Mau*
haha mmg bukan saja budak nakal..budak tak nakal pun sama.

fadh leyanie said...

@delarocha
sekali sekala..dah lama tak buat kelas bahasa.:)

fadh leyanie said...

@muhammad amin aris
mndalam sungguh maksudnya :)

fadh leyanie said...

@feza
ye ke pelajar sekolah je..golongan dewasa pun ada ,sakit lidah kah3:)

fadh leyanie said...

@semutsengal
ko pun hebat hukum tajwid :)

fadh leyanie said...

@NZ Diaz
katakan tidak pada wempit,cheeit !

fadh leyanie said...

@aReLaN
tersalah faham pulak makna yg cuba disampaikan.:)

fadh leyanie said...

@Zuraidah
betul jugak,blaja dengan budak2 tadika.ABC :P

fadh leyanie said...

@adwafarahin
bahasa jiwa bangsa !

fadh leyanie said...

@Fieco
kah3 bukan saja sweet malah sour,samad hensem !

fadh leyanie said...

@ZORA
ini adalah perkara pelik zora..keh3

fadh leyanie said...

@Anak Wak Mail
banyak lagi tajwid boleh kita pelajari nanti..:P

fadh leyanie said...

@Mawar
yanie pasti akan jawab tag ni nanti :)

fadh leyanie said...

@Gen2Merah
sekali ngn mata jadi juling :)

fadh leyanie said...

@Anonymous
ko tak payah balas msj dia,,kah3

fadh leyanie said...

@Tasha
urban yg tak berapa nak urban,,keh3

fadh leyanie said...

@afiqazizan
kalau yg salah sebut tu mungkin dia pelat fiq :)

fadh leyanie said...

@Ihsan Arifin
eeuuuww...euuuww geli nyah :P

fadh leyanie said...

@ika
bunyi mengada-ngada berlipat ganda :)

fadh leyanie said...

@khairul akmal bin azman
pedas sikit je ni,,:P

fadh leyanie said...

@cweety kadbury
renung2 kan :)

fadh leyanie said...

@shiela munir
terima kasih sheila :)

fadh leyanie said...

@::ini belog saya . cinta hati saya::
pening lalat oh ! :)

fadh leyanie said...

@aiman fanboy k-pop
comel la ayat tu,,haha:P

fadh leyanie said...

@Pondok Usang
cari dalam kamus,sumpah tak jumpa makna .:)

fadh leyanie said...

@Elie Lily
ahaha..smackdown dush2!:P

fadh leyanie said...

@nurkaloi
ya itulah perasaan bagi mereka yg ada perasaan setelah mmbacanya.:)

fadh leyanie said...

@semutsengal
samad berehat kejap :P

fadh leyanie said...

@MushroomCute@Mariea
jawapan bagi soalan ini akan saya usul ke entri akan datang :P

fadh leyanie said...

@syirah rasid
aku pulak bila baca rasa lidah aku sakit.:P

fadh leyanie said...

@Mata Pena Fadz
mmg saja..takut melarat sampai jawab exam pun eja begitu :)

fadh leyanie said...

@Yatt S.
haha...betul tu,pun jadi pom..:P

fadh leyanie said...

@Marcella
hamekaw,gua terus! kah3

fadh leyanie said...

@Yumida
tikam kapur okay lagi boleh mngelak..duster susah nak mngelak :P

fadh leyanie said...

@yaya salvatore
yeah,tepat.jangan la sampai awal ayat hingga akhir pakai ayat"comel"
meluat ::P

fadh leyanie said...

@DAUD
kalau dah mmg pelat tu boleh faham la,,ni saja2 buat tulisan pelat yang melampaui batas:P

fadh leyanie said...

@SaschaSantokki
euuuw..euuuw..haha :P

fadh leyanie said...

@aleen aiden
kalau dia masuk acara sukan memanah pasti menang !:P

fadh leyanie said...

@schaze zainn
tak pew awark,saia paham :P kah3

k.h.a.l.i.l.a said...

hahaa... lawak je. betul, x suke langsung org type2 cmtu

asmat90 said...

awk,sy tag awk tuk join GA ni tw..:)
http://2merah1ungu3c.blogspot.com/2011/11/11-11-11-1st-giveaway-myna.html

JEJAK LU ORANG