Friday, November 25, 2011

HAMBAMU INI HAMPIR PUTUS NAFAS


Ya Allah,saya hampir putus nafas.Bagi sesiapa yang hampir putus nafas teruskan bernafas begitu jugak la dengan saya.Saya akan terus bernafas selagi saya bernafas.Manusia akan mati tanpa nafas.Oleh itu, manusia-manusia yang saya kasihi sekalian jangan biarkan nafas anda berhenti melainkan takdir menentukan nafas anda untuk berhenti.Sekarang ini saya bernafas menggunakan saluran sebelah kiri saja.ianya semakin kronik apabila saluran sebelah kanan tak boleh pakai akibat tersumbat dengan cendol hijau yakni selsema.


yang penting ni bukan hinguih aku



Susah dan tak selesa bernafas itulah situasi saya sekarang di tambah pula dengan 
kepulan asap rokok+asap kenderaan-asap kentut(tak nampak kepulan)=nafas aku semakin terhenti.
Di sini aku berbesar hati,usus dan paru-paru nak bagi nasihat buat pemandu dan penumpang yang nak kena pelempang dilarang merokok dan melepaskan ..


di dalam kenderaan..-sekian terima kasihan aku.

KAMEK MINTA MAAF PENGGUNAAN BAHASA BERCAMPUR SAYA DAN AKU

72 ,134 blogger sensasi komen:

delarocha said...

huhu..dah terkena la ni ye

NZ Diaz said...

gambar hingus tu sangat menggelikan!

Nizam Ijam said...

geli pulak tgok yang hingus tu...haha

Asyiqin Haulisah said...

matang bila hisap rokok. kfine.

aReLaN said...

nsb bek tak termuntah tgk gmbr tu.arghhh...seyes tak suke hdg tersumbat pe sme.

Juliet_iRa~" said...

uhuu..

kesiannya..

tarik nafas bau mcm2 plak ea..

izzahdegreat said...

pencemaran udara ade di mane2...heh semput2...kembang tekak tgh hinguih tuuu,,,

Miss Purple Ungu said...

mmg x selesa naik kenderaan awam yg bcampur segala jenis bau...
nak muntah dibuatnya
btw, igtkan gmbr first tu yanie huhuhu

MiSz fiFiEyQa said...

yahhh...hate smokers!!!tapi abg n abah sy pun merokok..so how??

محمد أمين بن أريس said...

cendol pulut ada???

ZORA said...

perghhh..hingus tak leh blah...:P

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki pom tak selesa bila hidung tersumbat nie

fadh leyanie said...

@delarocha
belum nak mati lagi..keh3

fadh leyanie said...

@NZ Diaz
bukan hanya geli hilang selera makan juga..haha

fadh leyanie said...

@Nizam Ijam
hingus hijau kowt

fadh leyanie said...

@Asyiqin Haulisah
asap rokok busuk uhu..

fadh leyanie said...

@aReLaN
jijik ,haha .tersumbat ssh nak nafas

fadh leyanie said...

@Juliet_iRa~"
seb baik sebelah tersumbat.kalau tak lagi macam2 bau

fadh leyanie said...

@izzahdegreat
ssh nak di bendung lagi masalah pencemaran ni..:P

fadh leyanie said...

@Miss Purple Ungu
boleh je nak letak gambr yanie berhinguih,,takut timbul kontroversi pulak keh3:P

fadh leyanie said...

@MiSz fiFiEyQa
abah sy juga,,apa kata kita perli2 mereka..kih2:)

fadh leyanie said...

@محمد أمين بن أريس
cendol pulut ada,tapi malangnya dah habis keh3

fadh leyanie said...

@ZORA
melazatkan hingus tu..hhaaha

fadh leyanie said...

@::ini belog saya . cinta hati saya::
ssh nak nafas la choki,,:P

Ihsan Arifin said...

kau mengaku je lah hingus kau sebijik macam tu. tak payah nak berdalih dalih sangat kah kah kah.

alia zainol said...

yekk..

feza said...

yakkk.. gambar hingus tu mmg tak leh bla. huhu..

teruskan bernafas. feza pun mula diserang selsema.dush2. pergi main jauh2
semoga cepat sembuh.

Rtp Farra Arisha said...

grr. GgggRRRRR! air pollution is being everywhere..it makes us feel so uncomfortable,,,

techie87 said...

gambar hingus tu amatlah cool =P

Tasha said...

waaa,putus selera tgk gmbr tu! haha

z a z a said...

hi there

budak penjara said...

kacaknya ko de misai..haha

BulatMata said...

euuwww ._.

isk..

hrrr >_<

geli la gamba tuh..

= ="

r-5 said...

tu la pasal ade gak rasa nak kaki2 kan ja oenghisap rokok tegar, tapi dua kali tengok membe lah pulak. haha.

so untuk elakkan dari terkena biasan asap rokok tu pergi lah jauh2 dari mereka yang kuat isap rokok tu. klu tak sakit hati, hidung, paru and otak nanti. :p

merpatisejoli45 said...

hye, done folow u. folow me back k.xmao combong2 taw. :)

kak lang said...

eyuuuukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!

Mata Pena Fadz said...

fadh...btol la...peredaran nfs kite ni,,....mmg slalu terganggu dek pencemaran yg dibawa...dri rokok..kentut, hingus...dan sgale yg sangkut paut dgn hidung...gugu

Princess Hippiey said...

eiii gmbo inguih...

Pondok Usang said...

jadi kite ni kira budak hingusan la kan.. sebab ade hingus.. huhu...

Anies Anessa said...

euwww...geli la gambar tue..huhu

Anak Wak Mail said...

geli dowh tengok hingus kau tu..;P


cepat sembuh!cepat!cepat!cepat!

adwafarahin said...

skrng kite selsema..oh putus nafas jugak tu -___-

DAUD said...

aku ingat hidung tersumbat

afiqazizan said...

Eeeeee..geli sangat-sangat tengok hingus meleleh sebegitu..haha..:)

nurkaloi said...

hahahahahaha siyes geli tengok gambar yarksssss


skrg memang msim dmm kowt
kaloi pun sot sot sot jerk hidung nie ngeeee

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haha, hngus oh hingus menjauhlah dri hidung...

tak suka hidu asap rokok:(

d_LA said...

adeh...xleh tahan tgk pic mula2 tu..banyak tol cendol..kalau hdg tersumbat, nak tidur pun kena ternganga..mmg ssh nk bernafas kan..pepun semoga cepat2 sembuh ya..

✿Dear Yayah✿ said...

hahaha..berjangkit gn saya ke kak?? sian2

fadh leyanie said...

@Ihsan Arifin
hingus tu terlampau pekat,,tak sesuai dgn hidung aku la :P

fadh leyanie said...

@alia zainol
bueeewk muntah hitam :P

fadh leyanie said...

@feza
musim selsema kus2 skng ni,,feza pon smoga cepat hapuskan selsema tu :P

fadh leyanie said...

@Rtp Farra Arisha
thats true,,huuu..T.T

fadh leyanie said...

@techie87
tambah lagi..hot jugak..haha

fadh leyanie said...

@Tasha
itu hanya gambar,,kalau betul2..hehe

fadh leyanie said...

@z a z a
hola there :P

fadh leyanie said...

@budak penjara
la..baru perasan ke yg aku kacak..haha

fadh leyanie said...

@BulatMata
euuu uwek..geli jugak :P

fadh leyanie said...

@r-5
haha..betul jugak membe takkan nak bagi kaki jugak..:P

fadh leyanie said...

@merpatisejoli45
sudah follow :)

fadh leyanie said...

@kak lang
iiiyeekk!!

fadh leyanie said...

@Mata Pena Fadz
peredearan nafas kita marcapada tidak lagi suci../:)

fadh leyanie said...

@Princess Hippiey
inguih jijik :)

fadh leyanie said...

@Pondok Usang
lebih kurang cengitu la,,budak hingusan berhingus :P

fadh leyanie said...

@Anies Anessa
sapa yg tak geli tu tak normal..:P

fadh leyanie said...

@Anak Wak Mail
dah sembuh dah..:P

fadh leyanie said...

@adwafarahin
dua2 tersumbat baru boleh putuih nafas :P

fadh leyanie said...

@DAUD
hidung terseumbat pun satu hal jugak ..

fadh leyanie said...

@afiqazizan
hingus kronik tu namanya :)

fadh leyanie said...

@nurkaloi
tu la kaloi,cuaca semakin tak mnentu..:P

fadh leyanie said...

@FIFIEY LYCHEE MARATION
dua2 menyebabkan hidung sakit ..:P

fadh leyanie said...

@d_LA
kira macam bernafas ikut mulut,,ngeh3

fadh leyanie said...

@✿Dear Yayah✿
haha..tu la dari pj sampai ke sy hingus kamu tu merebak.:)

JEJAK LU ORANG