Tuesday, May 17, 2011

SERAM : CUBA NAK BACA AYT KURSI,TUNGGANG LANGGANG HANTU IKUT BACA SEKALI






GAMBAR YANG SEMPAT DI RAKAM WEBCAM WAKTU YANE TINGGALKAN LAPTOP


Kisah ni berlaku tahun lepas..
Okey story ni mmg agak mngarut,terpulang la pembaca nak percaya ke tak .
bismillahhirahmanirrahim….aduh rasa macam dia tengah tengok
Tahun lepas masa tengah bercuti semester yane balik ke kampung,kisahnya bermula begini,yane telah diganggu suatu makhluk,yg pasti bukan manusia.(hantu)
yang peliknya makhluk tu kacau yane waktu orang lain tak ada kat depan yane dalam erti kata lain waktu yane sorang2.mula2 ingatkan semua tu hanya imaginasi yane.lantas yane mmbiarkan.apa perasaan bila kali pertama makhluk tu muncul? Kenapa dia kacau yane?
Perasaan kali pertama Nampak makhluk tu mmg terkaku pucat lesi pengsan.yane demam 3 hari.Lpas baik demam tu yane cakap la kat keluarga hal yang terjadi.seperti jangkaan mereka tak percaya.kata mereka yane terlalu bnyak memikir dan penat. Ada satu malam tu
Tinggal yane sorg2 kat rumah yang lain semua keluar pegi kenduri tak balik2 lagi
,,waktu tu kat dapur..yane tgh cuci pinggan kat sinki,,benda tu mesti kacau yane punya.waktu tgh cuci pinggan tu dah rasa lain macam,,lain macam camna?
Rasa macam ada org hembus2 kat blakang yane.nak 
tak nak beranikan diri jugak pusing ke belakang.
.tak ada sesiapa..sambung balik basuh pinggan.sekali lagi terasa ada org hembus..pusing belakang kali ke 2..mmg betul2 kat depan muka yane.kali ni yane tak pengsan,,sebab mmg dah jangka dia nak muncul.dia rambut panjang,muka cun,,serius mmg cantik
Yane pandang dia.dia pandang yane.
Alamak..tak tau dah nak buat apa waktu tu,air singki terbiar melimpah.yane cuba nak baca ayat kursi..tapi mmg tunggang langgang pasal hantu tu ikut baca skali.lpas 6 minit camtu..dia hilang.
Apa lagi..cepat2 yane keluar rumah pegi tumpang rumah jiran tunggu sampai keluarga yane balik.kenapa dia kacau yane sorang je?ahli kelurga lain tak kena pun,yane ni pewaris saka apa2 ke? Semua persoalan tu sering bermain dalam fikiran yane.selang seminggu kemudian,yane ingat benda tu dah tak ganggu yane lagi..rupa2 nya ada..sekali lagi dia muncul kat ruang tamu,waktu tu yane sorg2 kat ruang tamu..tengah dok melayan facebook..dia muncul tengok yane,yang pasti dia tak ada kaki,tak Nampak kaki dia.
Kali ni yane bersuara sebab tak tahan dah..yane Tanya :” kenapa kau selalu ganggu aku? apa salah aku?”
Cuba korang teke dia jawab apa ?...yane tak faham dia jawab apa..
Dia cakap Thailand..kap kung kap chai di midai..blablabla..
Lama2 yane dah terbiasa dengan kehadiran dia,dah jadi otai..tak takut..setiap kali ada hembus2 tu tau dah..dia ada dekat tapi sampai bila dia nak kacau yane.takut jugak..suatu hari
Tu yane terfikir nak perangkap dia,,bukan guna cara bomoh satu malam tu yane tidur lewat.yang lain semua dah tidur,,yane pura2 baca novel..laptop yane biarkan kat ats meja webcam terbukak dan yane harap sangat gambar dia dapat terakam dalam recording ..tapi hampeh..yg nmpak gambar yane je.peristiwa yang agak mngejutkan yane,adik yang darjah 3 dah mula nmpak dia kat penjuru rumah.
kadang-kadang tv kat rumah terbukak sndiri,lampu bilik air,mesin basuh..dah jadi camtu baru keluarga yane percaya kewujudan dia dalam rumah.suatu malam tu yane mngigau,,mngigau dah macam meracau,,cakap Thailand..sampai jiran sebelah datang..jiran sebelah tu org perlis,,dia faham la jugak bahasa Thailand..abah pun panggil ustaz,,mmg huru hara..ustaz tu baca ayat Quran,yane jadi elok balik.
Sedar2 jiran yane Tanya “kau ni ada amik gelang jed kat mana2 ka??”
semuanya di sebab kan gelang jed yang yane jumpa kat tepi
Sungai..betul la kata orang kalau kita jumpa barang dekat sungai,hutan,laut jangan di ambil,,lebih-lebih lagi kalau barang tu dalam botol yang ditutup.Disebab kan gelang jed tu cantik,yane pun bawak balik gelang tu…baru yane perasan dkat blakang gelang tu terukir perkataan dalam bahasa Thailand.esoknya yane buang gelang tu kat dalam sungai tempat gelang tu di jumpai.
Ingatkan semuanya dah berakhir sampai situ..tetapi tidak.
Malam tu sekali lagi yane di serang..jiran yane sekali lagi jadi 
penterjemah..kesian dia
Lepas dengar apa yang yane cakap loghat Thailand kami ke balai polis mmbuat laporan.
Korang mesti peningkan baca cter ni.takkan kena sampuk pun nak report polis.
Yang sebenarnya dalam percakapan yane tu..hantu tu bagi tau yang mayat dia tersorok kat celah batu jeram sungai tu.korang mesti tak percayakan ? kalau ada utusan tahun 1998 9 mac,muka surat 4 korang boleh baca  yang mayat mangsa hanyut tak di jumpai.mangsa tu adalah hantu yang suka hembus2 tu.pihak polis terpaksa buka semula file kes yg telah di tutup.kami pergi ke tempat kejadian bersama ahli keluarga mangsa yang hanyut tu..kebetulan ahli keluarga dia menetap di Malaysia..seperti jangkaan jugak rangka mayat di jumpai..korang mesti tak percayakan?
Boleh bukak muka surat 8 surat khabar berita harian bertarikh 23 julai 2009 kat situ ada ceritanya..muka yane pun ade.menurut ahli keluarga mangsa waktu tu mangsa tengah mnyiup cecair sabun..ala..cecaIr yang bila korang tiup keluar belon,bubbles..semasa tiup benda tu kat atas batu tepi sungai,mangsa tergelincir..terjatuh dan hanyut..sebab tu la hantu dia suka hembus-hembus.


be cool...






P/s: selepas daripada insiden tu..Ya Allah..cerita di atas hanyalah rekaan..korang cari la mana2 surat khabar pon..takkan jumpa punya..kalau tak dah pemes dah akuh,budak mngigau jumpa mayat warga Thailand.peace..

131 ,134 blogger sensasi komen:

delarocha said...

ceh...main main ekkk

punya lah teliti baca!

nasib baik paper 2009 dah jual kat tauke surat khabar lama.

klu tak confirm gua selongkar balik.

rasa cam nak jadi hantu tu n main hembus hembus kat yane plak.

haha

Syuxer said...

sekali lagi saya disaiko oleh kamu haha pandai kamu...saya bca sampai abes woo..agak seram last2 awk citer tuh cam tak real hhehe..ada bakat jadi penulis citer seram ni..sumpah seram woo..:)..good job

FaTinFiRDaUs said...

ishhh2.. nasib baik x pergi cari surt khabr lama lg.. ~_~

Alin said...

ceh! tipah tertipu. sawadeeskrub สวัสดี. hihi :D

Inspirationalefeks said...

jajaja pndai ye! haha

berita sengsasi said...

lagu sungguh menyeramkan!!

Ija AppLe :) said...

Ya tuhan . . .
aku caye giler siot !
hahahahahahaa. . . .

muhamad hanif said...

aisehmen, ni kena kencing ke hapa ni ?

miss keila said...

adeh..ingat kan betul2...haih..baru nak g cari balik paper tu...:))

Mira iiya said...

aiyoo..,dah agak ni tipu..,tp tbah giler bc smpai habis..,

hahaha

Kyril said...

tkot gak lar
wlaopon tpu :D
x maen dah webcam mlam2 :DD

Arief Arf said...

penat baca panjang2 tengok2 kena tipu.
malam ni hantu tu datang, jangan duduk tepi tingkap tau.
X)

COTTON LADY said...

nseb baik yane okei.kuatkn hati ye jgn bg bnda laen lak amik ksemptan.thx komen n share ilmu kat my entri.tp yg cotton geramkn tu watak dlm certain mvie cter antu.yela nk wat cmne director dh soh kn.hehehe

Made Budi said...

Hahaha......tipu muslihat yang lucu :) tapi well done, saya suka dengan post ini

Anak Wak Mail said...

hahahaha..real giler..memang nak percaya dah..nasib baik tak citer kat orang kampung lagi..

best2x..=)

ieyza said...

adoiii dik...akk siap simpan link blog adik nie utk baca waktu siang coz nak baca mlm td takut plak..rupanyerr tertipu..perrghhhh....

MaMa AiNi said...

salam kenal..mama pun dah tertipu!!!

ASaDa RyutaRo said...

sabor je lah.. dah nak pecaya tadi. ingatkan sama cam citer liyana jasmay tu (x ingat nama filem).

berani plak kan, siap ajak sembang lagi. betul2 datang, baru tau. hahaha.. *gelak jahat*

alien said...

nice~

echaRierie said...

waaaaaaaaa..
echa tertipu !!~
kah2..meremang bulu tau..
mklmlah echa penakut..kah3..
tp mmg echa baca smpai hbs..
best..ada bakat nak saiko org..
ngeh4..
;D

cik najihah said...

peh ingt kan betul2..mati2 caye hahaha pape pun cool gilak lah hihi
follow sini :) best2

cemomoi said...

sampai ati ko... esok wesak tau banyak antu!!!

nanad said...

grrr~siap la sy dtg malam ni nak hembus2 ;{ hehe

Sham said...

salam kenal...

ni kira lawak seramla ni erk...?

fadh leyanie said...

delarocha:haha..biasa la saje nak psiko ,,ntah ada lagi ke tak 2009 punya paper wahaha

fadh leyanie said...

Syuxer: tenkiuk !sudi baca sampai habis..terkilan nih..haha

fadh leyanie said...

FaTinFiRDaUs: nasib baik..nasib baik..kalau tak wat penat je..hihi

fadh leyanie said...

Alin: haha..kung chai midai na klong kha..

fadh leyanie said...

Inspirationalefeks: boleh wat inspirasi kalau sudi haha

fadh leyanie said...

berita sengsasi: hebahkan cter ni skali ngn muzik ni,,lagu gamelan jawa..

fadh leyanie said...

Ija AppLe :): hihi penulis pereka cter ni pun caye gile siot..haha

fadh leyanie said...

muhamad hanif: bukan setakat kencing..berak jugak..haha

fadh leyanie said...

miss keila: sy nasihatkan tak payah cari..hihi

fadh leyanie said...

Mira iiya: tabahkan hati..kuat kan jiwa..hihi

fadh leyanie said...

Kyril : hang jangan pasang webcam dah..kang tak pasai2 dia muncul sambil senyum lebaq haha

fadh leyanie said...

Arief Arf : hihi ..saja nak bikin saspens..tepi tingkap di jamin slamat..kat dapur tak boleh..

fadh leyanie said...

COTTON LADY: hihi..itulah namanya manusia..bila dah gugup macam2 bole jadi..^^

fadh leyanie said...

Made Budi: haha..hasil idea otak org tak betul mmg gini jadinya..thank u :)

fadh leyanie said...

Anak Wak Mail: haha..jangan cter kat org kampung..kang takut dorg duk sorang malam2 lalaala..hantu !

fadh leyanie said...

ieyza: adoi kak..terima kasih kak sudi baca..terharu T_T
kesian kna tipu..haha

fadh leyanie said...

MaMa AiNi : mama..maafkan ku..hihi

fadh leyanie said...

ASaDa RyutaRo : hantu tu cun..mmg berani la nak ajak bersembang..hihi kalau hodoh cabot lari dulu..

fadh leyanie said...

alien : terima kasih :)

fadh leyanie said...

echaRierie: ecah..mmg yane suka saiko org..
hihi jaga2 ada hantu tu,,kat blakang

fadh leyanie said...

cik najihah: percayalah hidup2..hihi saja nak mnyakat ! :)

fadh leyanie said...

cemomoi: lek lu..hantu tu dah tak ada..rangka dah jumpa..hoihihi

fadh leyanie said...

nanad: malam ni nak tido pakai helmet ! tak pedulik ! hihi

fadh leyanie said...

Sham: menurut pemerhatian..
kira camtu lah..:)

zino said...

salam kenal.. kunjungan balas...

Lady SharpShouter said...

hahahahaha. gila saiko la hang nih.aku bukan main percaya kot.dush dush!!

miRa'e said...

wah mati2 igtkan betul tau!!!! hahahahahaha.. memang seramm!!

ibuintan said...

hahaha...tipah tertipu

tq.. singgah n folo blog ibu, salam kenal..jumpa lagi

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nasib baik kisah menarek walaupun hanya rekaan semata2;) hehe... tak sia2 baca!:)

cikida said...

hishhhh,,,yaneee...sabo je la..dah naek seram bace nih taw..nasib rumate dah balik kat cni..huuuu..menjadi beto cite die

rj Etika said...

hoi! tipu! dosa. hahaha.
penat gile bace sampai habes. hahaha.

salemaziz said...

uii...nasib bek men hembus2..
x ke bahaye kalo die men kentut2 ke en. haha..

Prince Halilintar said...

ok2..sabar2..tertipu jugak prince n gan yane eh..dah pecaya habis tadi..haha

HAZWAN17 said...

baru nak cari paper-paper lama tadi...
hahahaah

Miss Shikio said...

cis! hhahaha~ terkena eden ni

rasa mcm dlm drama filem pulak bila dgr crita real mcm tu.

rupanya dusta semata2 hahaha~

fadh leyanie said...

zino: salam kenal juga.

fadh leyanie said...

Lady SharpShouter: hihi...ops terkena sudah..chill..

fadh leyanie said...

miRa'e: insyaallah kalau ada rezeki..nak filem kan cerita ni..hihi

fadh leyanie said...

ibuintan: tertipu kah..?kuang..kuang..kuang..kuang..:) salam knal juga

fadh leyanie said...

FIFIEY LYCHEE MARATION : nasib baik tak sia2 baca,,kalau tak sedih dah..terima kasih :)

fadh leyanie said...

cikida : nak pesan sesuatu ni..hati2 la kalau basuh pinggan kat dapur sorg2..takut...ada..han..hahaha

fadh leyanie said...

rj Etika: haha..lek lu...:)

fadh leyanie said...

salemaziz: perghh,,kalau hantu tu main kentut2...berbau satu rumah..hahaha

fadh leyanie said...

Prince Halilintar: saja nak uji berapa ramai pmbaca yang ber minat dgn
story berunsur mistik...jaga2 prince.

fadh leyanie said...

HAZWAN17: batalkan niat anda incik wan..haha

fadh leyanie said...

Miss Shikio: hahaha..tahun 2023 kluar la filem ni kot..nantikan..zaz..

cik ayin said...

hantu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jumir said...

Sampai hati ko dik. Suspen jer...aku bace tadi.

MiSz fiFiEyQa said...

Wohoo yane..tipah tertipu!haha.pndai yane tulis..siyes,even 1st time dtg cni,terus terpaku bc smpai habis!haha

cik hemo hemo said...

aghhhhhhh !
sib bek tak p cari paper tadi.




siryeh hengat betoi . haha !

Mira Zali said...

hahahahahaha.. lawak laa.. adoohai.. terperanjat.. ingt betol2.. syok2.. ^_^

fatien ! said...

buat suspen je..hheehe

D_08 said...

hampehhh.....awok tertipu....bace senje2 ni meghemang le jugak tadi...sekali bace yang leh (last) ...ghase terbako pulakkk....kekekek

boy said...

seramnya,,,

asfira aminuddin said...

haha babe! u ni! takut la kalo kisah ni jadi betul2. :D

IMANSHAH said...

tu cuba tengok sebelah tu, tepi tingkap!!

d_LA said...

grrrrrr...makcik kene tipu....dah seram dah ni baca kul 1 pagi..huwaaaaaaa...

Lulu Rahman said...

gila , seram tau tak ! HAHA

cucu tok adam said...

alamakk..toporanjat eden

hahaa

bunga said...

oooo main2 yer...hahaha..seram dah baca tau..

nurkaloi said...

grrrrr
zombie zombie
heheh

fadh...kaloi berpinar-pinar bace entry uh
kaloi ase kene tukar warne tulisan tu laa

MissSyarniFarida said...

tekamjat tgk gambar 1st, ceitttt ;P

Awan Biru said...

Arghhh... sakitnya limpa dan hempedu Awan. Awan dah feel baca, last-last rekaan semata-mata. Tapikan, cerita ni boleh buat wayanglah. (n_n)

farah wahedda said...

CISSSS terkena aduuhhh..cian kat mata farah ni sob3

ain nadzirah said...

huhu. main-main jer??

baca nie dah separuh tahap nk kena sakit jantung tue meningkat tauk.

hehe.

Anis Zafirah said...

dah agak dah mesti tipu ni, hahaha, tapi buat orang baca semangat gyler, hoho :O

shalina samsudin said...

uwaa...kena tipu ! haha

fadh leyanie said...

cik ayin : larik !!!!

fadh leyanie said...

jumir : sampainya hatiku..wahaha

fadh leyanie said...

MiSz fiFiEyQa..: ni yang buat hidung kembang kempis ni..hihi terima kasih ^^

fadh leyanie said...

cik hemo hemo: mungkin perkara ni bole jadi kenyataan kepada mereka di luar sana..ngeh3..

fadh leyanie said...

cik hemo hemo: mungkin perkara ni bole jadi kenyataan kepada mereka di luar sana..ngeh3..

fadh leyanie said...

Mira Zali :mari kita gelak sama2..kahkahkah :P

fadh leyanie said...

fatien ! : saspen yang syok..huuu..

fadh leyanie said...

D_08: la..awat baca waktu senja..bahaya ni..haha jangan tbako..bomba tak sempat nak datang ..

fadh leyanie said...

asfira aminuddin : hihi,,semoga tak jadi betul la..seram...:)

fadh leyanie said...

IMANSHAH: kat sini bilik kebal..tak ada tingkap..wahaha

fadh leyanie said...

d_LA: basuh kaki sebelum tdo..baca doa bnyak2..takut...hihi

fadh leyanie said...

lulu : uish dahsyat tu..haha!

fadh leyanie said...

cucu tok adam : terkezut kome ! haha

fadh leyanie said...

bunga : asyik seruis je,,skali skala kna main2 hiburkan hati..hihi

fadh leyanie said...

nurkaloi : hihi..zombie sebelah kaloi tu..:)

fadh leyanie said...

MissSyarniFarida : btw..dia lawakan..haha

fadh leyanie said...

Awan Biru: haha..kesian awan,,nantikan di pawagam tak lama lagi..

fadh leyanie said...

farah wahedda : lek lu farah..jangan nangis lagi..hihi

fadh leyanie said...

ain nadzirah: rekaan semata2 cik ain..cool..

[sutera kasih] said...

cetttt kena tipu dh sy hehehe smgt dh baca dr A smpai Z..

fadh leyanie said...

Anis Zafirah: semangat2..yeah ! tertipu suda

fadh leyanie said...

shalina samsudin: ops..ni mesti terbaca akibat terpngaruh gambar..haha

fadh leyanie said...

sutera kasih : sabor je la..haha

nukilanaffiza... said...

cheh...tertipu eden...adoi..baru nak bukak kat google nak cari paper tu...hahahaha....

**::CIKNUURUL::** said...

cissssssssssssssssssssssss!!!,..serius je kan muke CN g bace cite yane ni,.haiss,.tipu ek?,.ke mmg btol2 tp sje nk sorok?,.waaa,menanges,.ehhe,..t klu btol pon,hrp yane sabar ek,.bnde tu mkhluk Dia jgk,cume kite kne jge dri sndir la,jgn mudah sgt amik brg2 org,.hehe,.peace!,.

1st time snggah sni,.so nk folo trus,.hehe,.meh snggah uamh CN plak ye,.

fadh leyanie said...

nukilanaffiza..: nasib baik tak bukak lagi..tipah tertipu sudah,sory ^^

fadh leyanie said...

**::CIKNUURUL::**:hihi...harap cik nurul bersabar dgn entri yane..jumpa barang jgn amik..bahaya..salam knal :)

shedameor said...

haha. terkena eden :P

saljihitam said...

fuuu~


ada bakat jadi penulis novel seram ni. saspennnnn. hahahaha

ardie said...

akal-akaln yanie tuh

obinhut said...

ih serram sangat tu crite...!
saya sesat kat sini.. kebetulan lewat, tak lupa tinggalkan jejak...

obinhut said...

ih serram sangat tu crite...!
saya sesat kat sini.. kebetulan lewat, tak lupa tinggalkan jejak...

fadh leyanie said...

shedameor: ops..sory..hihi

mOon jOhari said...

...pandainya bercerita....kalo masOk pertandingan bercerita nih msti menang nih....hikhikhik

Aujinz said...

perghhh.. terasa nak gigit gigit jer laptop nie..


hahahhahaha

fadh leyanie said...

mOon jOhari: hihi..cerita mngarut harut saja..

fadh leyanie said...

Aujinz : gigi kamu patah kang..sy tak tanggung..hehe

Anonymous said...

Hello my loved one! I want to say that this post is amazing, great written and include approximately all significant infos.
I'd like to see more posts like this .

My page - low car

Anonymous said...

A pеrѕon essеntiаlly aѕѕіst to mаκe critіcallу ρostѕ ӏ might state.
Thаt іs the ѵery firѕt timе I frеquenteԁ yοur websіte ρage аnԁ thus far?

I surprised with the гeseаrch you mаdе
tо mаke this particular ѕubmіt incгedible.
Great taѕκ!

Herе is my site: payday loans

Anonymous said...

I liκe геading thгough an article that сan make men аnԁ wοmen think.
Alѕo, mаny thanks for alloωing me to comment!


Μy site - payday loans

JEJAK LU ORANG