Thursday, May 19, 2011

AKU DI TERJAH KREW 8 TV..LARIK !





SUMPAH..SAYA TAK ADA APA-APA HUBUNGAN DENGAN DIA.
hubungan dengan tengkorak bergigi putih tu..

Assalamualaikum,,hai geng !
Kalau sebelum ni yane keluar dengan entri berunsur saspens,seram,lawak yang telah mmbikinkan pembaca rasa nak ketuk kepala yane sampai benjol macam yang mak shin chan selalu buat kat ank anak dia,,kali ni yane nak story pasal pengalaman yane membuat lawatan ke Muzium Negara Malaysia sempena dengan hari muzium sedunia..semalam..masuk adalah percuma.tapi semalam je la erk harini kena bayar.  Ok ,,ada di antara korang mesti ketawa sinis , ek ele budak ni..ala..buat apa nak pergi muzium ,,boring ..semua barang-barang lama..ternyata sangkaan anda salah.sebenarnya di muzium banyak barang lama yang mempunyai nilai estika yang tersendiri..bagi yane kalau keluar bersama rakan lebih baik berkunjung ke tempat yang macam ni,,tak kisah la apa jenis muzium sekali pun,,muzium Negara,muzium polis,muzium askar,muzium kesenian Islam ,galeri dan sebagainya ..bukan setakat pengalaman kita dapat,,pengajaran dahulu kala pun kita dapat..tapi janganlah kunjung selalu..kebosanan melampau pulak nanti.masa yane sampai kat sini,,tak ramai manusia pun,,yang ada rombongan kanak2 tadika,rombongan mat saleh…aik?? Mana pergi orang tempatan..rupanya semalam hari Rabu..bukan hari cuti umum..
Dekat Muzium Negara ini juga ada di buat pameran orang asli..untuk pengetahuan pembaca ,yane dah lama berhajat nak pergi ke kawasan perkampungan orang asli..tapi malangnya hajat yane yang hampir tercapai tu tak tercapai ..kerana waktu tu cuaca hujan dan sukar untuk kereta pacuan 4 roda masuk ke dalam kawasan mereka..
Jadi yane pergi ke kawasan rumah orang asli tepi jalan je..jalan yang nak naik ke tanah tinggi Cameron Highland..tak kisah la kan..orang asli sekarang dah maju..rumah dorang dah pasang ASTRO.
Berbalik kepada cerita Muzium tadi..selain dapat melihat dan mngenali budaya orang asli,,yane jugak dapat menulis memori lawatan dan di tampal di papan kenyataan ruang utama Muzium..dapat free gift .kami di terjah krew TV ..8 TV agaknya untuk di wawancara .so,akhir kata..ibu2 dan bapa2 di luar sana..bawalah anak2 melawat ke muzium..selain dapat mengerat hubungan kekeluargaan,,dapat jugak ilmu..^^ promote muzium nih..



ADAKAH MUZIUM MENARIK ?

TENGKORAK NENEK MOYANG


KAGUM DENGAN NI











P/S: tak berapa nak minat subjek sejarah..suka conteng buat komik kat gambar dalam buku teks...
PERINGATAN : muzium tempat yang sunyi..dilarang berdating kat muzium...

65 ,134 blogger sensasi komen:

echaRierie said...

waaa...nt masuk tv la ni kan ?
best2..hehe

alien said...

muzium org asli kah?
teringin nak pergi, belum ada kesempatan

lilypelangi said...

hehe . seronok ar dapat masuk tb . kn ? hm , mmg da lama la ta p muzium , t nk ajak ayh pergi jugak la . wee~

Anak Wak Mail said...

haha..rancangan ape kat 8tv tu yane??ceh...fames dapat masuk tv..hihi..

muzium memang best.kali terakhir pergi masa sekolah menengah..=)

Prince Halilintar said...

muzium seronok klu pergi ramai2..klu sorang2 boring la..tapi klu nk wat thesis ke ok je..hehe

cik hemo hemo said...

hehehee. same lah. kekadang seram sejuk datang ke muzium. cik hemo banyak kali tersengguk bila waktu subjek sejarah. cekgu tak perasan. hue hue~

muhamad hanif said...

wah ! 8tv quikie eh ? stylestyle..

cucu tok adam said...

ye ke ni?

fofular la pas ni ye

huhuu

[sutera kasih] said...

dilarang dating di muzium yeaaa hehe

fadh leyanie said...

echaRierie..: dah lepas dah..live :)

fadh leyanie said...

alien : ni kat muzium negara,kl.muzium org asli pon
best jugak :)

fadh leyanie said...

lilypelangi : jangan ajak ayah je..ajak jiran skali..:)

fadh leyanie said...

lilypelangi : jangan ajak ayah je..ajak jiran skali..:)

fadh leyanie said...

chinese punya programme hihi..pergi ramai2 best..:)

fadh leyanie said...

prince: betoi2..kalo sorang2 seram eyh..!

fadh leyanie said...

cik hemo hemo : seb baek cikgu tak perasan ..kne rotan kang !

fatien ! said...

waah, kena terjah. dah masuk tv kompem femes. hehe

MiSz fiFiEyQa said...

Wah..teringin nak pegi muzium lg..penah pegi skali je wktu skolah rendah dlu..

fadh leyanie said...

muhamad hanif : yup 8TV quikie^^

fadh leyanie said...

cucu tok adam : fofular sekejap je ..haha^^

fadh leyanie said...

sutera kasih..: dilarang sama sekali tauk !

fadh leyanie said...

fatien !: bukan kna terjah ngn melody..:)haha

fadh leyanie said...

MiSz fiFiEyQa : uish dah lama sangat tu tak pergi..:)

Made Budi said...

hahaha......dilarang nge-lawak di museum, boleh dating asal tidak ketahuan sama pengunjung lainnya....calm & peace....hehehe.

Syuxer said...

saya suka muzium negara dan jeles awk dapat masuk dalam tb huhu...dah lama dah x pegi muzium negara nih

afiqazizan said...

wahhh masuk tv..bestnya..(:

Papa Mifz said...

rasanye last jejakan kaki kat muzium negara time form 5 dulu...huhu

Papa Mifz said...

rasanye last jejakan kaki kat muzium negara time form 5 dulu...huhu

Miss Shikio said...

woooowww!

hahahah~

asfira aminuddin said...

dah lama i tak melawat muzium. ini utk society pape ke? i pun kureng dgn sejarah. bosannn~

HAZWAN17 said...

wah bila nak masuk tv ni haha
tak pernah pun masuk muzium negara

COTTON LADY said...

modael muzium wannabe nih~best yer dterjah!!!!

walker said...

walking-walking

fadh leyanie said...

Made Budi: ya benar itu..bahaya nglawak di museum.wahaha..

fadh leyanie said...

Syuxer: jemputlah pergi ke muzium..mana tau kot2 tv3 pulak ada :)

fadh leyanie said...

afiqazizan : hihi best sikit je :)

fadh leyanie said...

Papa Mifz : lama dah tu..bole la ajak family ke sana ..bawak si kecik comel

fadh leyanie said...

Miss Shikio: wweee..:)

fadh leyanie said...

asfira aminuddin: tak bukan society,yane g buat lawatan saja2..suka2..:)

fadh leyanie said...

HAZWAN17: bila2 masa pon bole..g kat tv..masuk la.haha

fadh leyanie said...

COTTON LADY: haha..ada jugak model muzium..pakai patung sudah :)

fadh leyanie said...

walker: teruskan berwalking:)

cikida said...

wahh,,sonok2..ida suke g muzium..tp da lme x g..huhu.
haha,.dating ? ngee.=p

Piasara said...

"akak suka bawa ank2 gi muzium sbb disana diorang dpt belajar byk benda..setakat ni selalu gi muzium s/alam jer..muzium negara ank2 lom pernah sampai..akk dah penah sekali ms skolah dulu..."

cik pulau said...

fuyyoo..bestnya..^^,

Syuxer said...

eh berapa kena bayar ye sekali masuk dalam muzium negara untuk satu kepala??ajat nak lepak2 kat sana..

republik n9 said...

hai salam kenal, thanks sudi datang blog gua... ;) best ape pegi muzium, klasik dan retro hehehe

Far8 budak baik said...

hahaha..weh weh..
nnti kalau mai sabah..
mmg jumpe lah org asli ori nye..
lagi dasat..haha =)

fadh leyanie said...

cikida: amaran..jangan dating kat situ..wahaha

fadh leyanie said...

Piasara: betul kak..bnyak info kita dapat..sy tak sampai lagi muzium shah alam..moh la ramai2 ke muzium^^

fadh leyanie said...

cik pulau: jangan duk pulau je,,datang muzium jom.hihi

fadh leyanie said...

Syuxer: murah je syuxer..tak semahal tiket panggung wayang..harganya rm 2 skepala

fadh leyanie said...

Syuxer: murah je syuxer..tak semahal tiket panggung wayang..harganya rm 2 skepala

fadh leyanie said...

republik n9 : retro ..haha agogo tu..nilai muzium tiada tandingannya

fadh leyanie said...

Far8 budak baik: haha..dah jumpak dah tu..dasyat la jugak >>ada sumpit

cucu umie said...

bile masuk tv tu ea?? nk gok juga..btw, seriusly ayie blom pernah pergi lg muzium nie..haha kalo rumah orang asli kt area nak ker cameron tu ayie dh pernah tgok jer lh,..hehe

fadh leyanie said...

cucu umie: dah lepas ayie,,hihi..jenguk la ke rumah dorg,.:)

Ija AppLe :) said...

tengkorak nenek moyang???
haha ..

fadh leyanie said...

ija : tengkorak nnk moyang la :) haha

ardie said...

foto2 yanie bagus banget ;P

fadh leyanie said...

ardie : terima kasih ya ^^

kura said...

cey! dapat masuk tb. best best :3

Liyana Aziz said...

ehemmm... kita suka sejarah tapi x suka pergi muzium.. macam mana tu?? heheheheheh..

sebab utama kerana sangat penakut dengan suasana yg sunyi tu.. =)

fadh leyanie said...

kura : jangan cemburu..ngeh3

fadh leyanie said...

Liyana Aziz:situasi anda ini ..situasi kebiasaan..tak semua org suka muzium hihi..:)

JEJAK LU ORANG