Monday, June 20, 2011

SERAM :6 tahun lepas :MISTERI VILLA LAMA -TOLONG AKU..AKU LAPAR DARAH..

TOLONG AKU...AKU LAPAR DARAH....!!!
MAAF LAMBAT BALAS JEJAK..CHARGER LAPTOP BUAT HAL....
Atas permintaan umum..dengan berbesar hati kisah seram ini dipublishkan..untuk tatapan bersama..jom
ikuti..sebuah kisah di rumah lama British BUKIT LARUT, PERAK.

“Encik semua ni betul ke nak bermalam kat Villa lama tu ?...bukannya apa..tempat tu keras,,carilah hotel lain.”
Nasihat pemandu van yang membawa sekumpulan pelajar IPTA..
Hari itu cuaca indah..HANIF dan rakan2nya yang baru sahaja sampai di Villa British Lama yang terletak di Bukit Larut , Perak berpandangan sesama sendiri apabila  melihat kelibat seorang kanak-kanak melintas di hadapan mereka.Sedang asyik bergurau tawa, mereka lantas mendiamkan diri.kelakuan kanak-kanak itu agak meragukan mereka..sedang asyik memerhatikan kanak-kanak itu dari jauh..tiba2 mereka disergah dari belakang..rupa-rupanya SYUXER . SYUXER mempunyai satu hobi yang menjadi kebiasaan para remaja..mngambil gambar..DSLR sentiasa berada di sisi dia.
“apa yang korang tengok tu? usha awek ek?” Tanya SYUXER .
“ko diam la.,cuba ko tengok budak tu,” arah HAZWAN seorang pelajar jurusan undang-undang yang sentiasa teliti. lantas SYUXER mengambil gambar kanak-kanak itu..cuba pembaca teka apa yang kanak-kanak itu buat sehingga meragukan mereka berlima???
Kanak-kanak itu menyangkung di bawah sepohon pokok yang rimbun tanpa menunjukkan mukanya..persoalannya sekarang..adakah apa yang mereka Nampak itu manusia atau sebaliknya...
“weih dah la,dah senja ni.mak aku pesan tak elok senja-senja kita dok luar,” pesan HANIF  sambil memukul nyamuk yang berterbangan disekelilingnya.Mereka berlima pun masuk ke dalam villa lama tersebut tanpa mensyaki apa-apa kecuali..
Si HAZWAN .. HAZWAN musykil,,kenapa villa yang besar ini disewakan dengan harga yang murah .Baiklah pembaca,,dah nama pun villa..mestilah besar..banyak bilik.korang mesti pelik kan?kenapa mereka berlima ni sewa villa?? Ini semua disebabkan KURA .. KURA sebelum ni memang pernah dengar tentang kewujudan makhluk halus di villa tersebut lantas menerima cabaran dari rakannya untuk bermalam di situ tanpa pengetahuan rakan lain yang mengikutinya..pada malam itu juga  SYUXER mengajak ke 4 rakannya untuk  pulang..persoalannya…kenapa??
Kerana SYUXER  telah diganggu.. di ganggu kelibat kanak-kanak aneh itu.sedang asyik SYUXER mendengar lagu di corong headphone yang dipakainya..cuba pembaca bayangkan sedang syok2 dengar lagu Bruno Mars..tiba-tiba keluar pulak suara budak yang bertanya ‘ Abang dengar tak suara saya? tolong saya…tolong saya bang..' mendayu-dayu suara budak tu mintak tolong sambil menangis teresak-esak.
So..apa reaksi korang kalau ada kat tempat Syuxer ? takkan nak relax lagi..blah la..
Malam tu,SYUXER  beriya2 ajak kawan2 dia pulang.tetapi malangnya mana ada van yang nak angkut dorang turun dari tanah tinggi tu malam2 buta.nak tak nak,,terpaksa jugak la dia bermalam dalam villa tu.Akibat terlalu takut,,SYUXER  tidur sebilik dengan ABU.. ABU adalah seorang yang  berani .sewaktu sedang nyenyak tidur.. HANIF pula diganggu..tapak kaki HANIF digeletek sewaktu dia tidur.pada mulanya ,,HANIF menyangka ini hanyalah gurauan dari rakannya..lantas  menyepak sekuat hati tangan yang mengeletek tapak kakinya “dush!” lalu HANIF  bangun dan membuka lampu..OH MY ALLAH..
Tak ada siapa pun dalam bilik tu hanya HANIF seorang diri.meremang bulu roma HANIF ..kakinya yang terasa berat untuk melangkah dipaksanya juga..HANIF mngesot macam hantu “SUSTER NGESOT” dengan kain pelikat petak putih ke arah bilik ABU dan SYUXER ..waktu tu jam menunjukkan pukul 2 pagi..cubalah pembaca bayangkan..
Tengah syok2 bergayut telefon dengan insan tersayang tiba2 korang Nampak pula benda tengah mngesot kearah korang dalam cahaya suram gelap ..apa perasaan anda? Adakah akan meneruskan perbualan telefon? Atau mematikan panggilan.
Yang tengah bergayut kat telefon waktu tu HAZWAN .Si HAZWAN  ni seorang yang lemah semangat..walaupun lemah semangat dia sempat mengucapkan selamat tinggal kepada kekasihnya “bye2 sayang” dan cepat2 bukak mp3 surah Kursi untuk menghalau HANIF  yang tengah mengesot yang disangka hantu tapi sememangnya hantu kerana HANIF  yang sebenar mengesot hanya separuh jalan 
ke arah HAZWAN dan melencong ke ruang tamu..semakin kuat mp3 di pasang..semakin laju HANIF mngesot ke arah HAZWAN  maka semakin kuatlah teriakan HAZWAN yang dalam ketakutan.si HANIF  yang tengah mengesot itu semakin takut bila mendengar surah kursi di pasang..semakin laju dia mngesot bersama kain pelikatnya.
ARGGH!!TOLONG !! HAZWAN menjerit .setelah terdengar pekikan itu ,bergegas rakan-rakannya keluar dari bilik..rupa2nya ke semua mereka tidak dapat tidur pada malam itu..lampu yang sengaja di buka untuk menerangi kawasan villa itu tertutup dan terbuka dengan sendiri..macam-macam suara yang mereka dengar sekeliling villa..sekejap orang menangis..sekejap bunyi marah..sekejap bunyi sedang ketawa...dan yang paling menakutkan mereka makhluk halus itu mengejek bacaan surah kursi..perkara ini berlaku selama 30 minit.Mungkin satu tempoh yang pendek bagi kita yang tidak mengalami situasi itu..bagi mereka yang berada di tempat kejadian..Ya tuhan..mereka hanya mampu bertawakal agar keadaan semua selamat.. KURA yang bermulut puaka berkata ,“ korang pernah dengar ke manusia mati kene cekik hantu? Chill la,setakat ni dalam Metro tak keluar lagi kes camni”
Esok paginya mereka berlima menelefon pihak pengangkutan agar membawa mereka turun dari bukit itu secepat mungkin..
“kan saya dah pesan..villa tu keras..”sindir pemandu van yang semalam sambil mengangkat kening yang bersambung.Mukanya agak bengis.
“fuh..nasib baik semalam ABU teman aku ,,kalau tak mesti aku dah mngesot macam HANIF..haha,” kata SYUXER 
“bila masa pulak aku teman kau? semalam aku dengan KURA ..betul tak KURA ?" tanya ABU kepada KURA  yang tengah mngunyah gula2 getah..KURA hanya mengangukkan kepalanya.. lalu SYUXER pun berkata lagi
Tengah syok2 main gitar ,,aku dengar si HAZWAN  jerit.” kata ABU .
“aku jerit pasal Nampak si HANIF tu la ngesot kat aku,,macam JU ON dah..” kata HAZWAN .
“aku mngesot kat ko?? bila pulak??
aku ngesot terus turun bawah villa ke ruang tamu ,aku Nampak ABU dengan   
KURA kat situ .” kata HANIF .
“lepas tu lampu villa tutup bukak dengan sendiri  kan? korang semua dengar macam-macam suara pelik ” Tanya pemandu van.
“cop2..habis tu siapa yang temankan SYUXER tidur?? siapa pulak yang mngesot ke arah HAZWAN? Dan macam mana abang tau lampu villa tutup bukak dengan sendiri semalam?” soal HANIF.
Belum sempat pemandu van menjawab persoalan HANIF..van yang dipandunya terbabas dan jatuh ke dalam gaung..hanya ABU yang terselamat dari kemalangan itu kerana ABU  tidak  bersama dengan mereka di dalam van sebaliknya masih ada di villa itu. ABU ditinggalkan.
ABU yang ada di dalam van waktu mereka turun dari tanah tinggi itu bukanlah ABU..tetapi hanyalah jelmaan lembaga yang menyerupai ABU .pembaca mesti pelik kalau dah semua yang dalam van tu mati..macam mana pulak perbualan mereka sebelum mati diketahui? …..
Kerana waktu sebelum van jatuh ke dalam gaung SYUXER sempat  membuat rakaman..rakaman itu jelas menunjukkan bahawa hanya mereka berempat sahaja di dalam van..Syuxer,Hanif,Kura dan Hazwan..tiada kelibat pemandu van yang ada hanya suara misteri dan identiti pemandu van masih belum dikenal pasti..kerana mayat pemandu van belum dijumpai sehinggalah sekarang dan sehingga kini persoalan Arwah HANIF  masih belum terjawab..siapakah pemandu van itu??

p/s: aku tau cerita ni memang tahyul sekadar hiburan, korang paham ke..tak paham ke..lantak koranglah..sila terjah pelakon dalam kisah seram ini..kerana mereka lebih mengetahuinya..hahak..

kisah ni aku reka taip 2011, tahun 2013 dalam traffic blog aku ramai jugak yang search pasal villa lama atas Bukit Larut..mungkin korang2 nak bercuti ke sana, mungkin jugak korang2 pernah dengar cerita misteri di sebalik Bukit Larut versi lain macam yang aku dengar dari nenek aku yang berlaku era 1980 , jadi kepada sesiapa yang pernah mengalami kejadian aneh tak kiralah dimana berlaku kalau nak share story boleh e-mailkan ke violet_chunkt@yahoo.com 

100 ,134 blogger sensasi komen:

ekin alias said...

best la :D

miss keila said...

huhu..paham2...agak la..meremang jg bace mlm2 ni..

muhamad hanif said...

Perrrggghh..gua kn hero.?
Hero takleh mati...hahaha..

dill said...

fuh. penuh persoalan.

dill.

Rtp Farra Arisha said...

dah tgk title entry pun dah serammmm.huhu.:'D

cheqwa said...

ni mesti hantu citer death silent kan!..... ;D

MiSz fiFiEyQa said...

Haha.yane,x memang x paham la citer ni.camne ek??

Faraa Eiman's said...

dasyat ouhhh

saljihitam said...

jeng jeng jenggggg. hehehe

Mawar Berduri said...

kalau pasang lagu yang menyeramkan lagi.. lagi mantopppp!

penuh dgn tanda tanya..

HAZWAN17 said...

memang seram cerita ni.....
-pelakon sebenar-

vampire's lovex said...

best....tapi nak tergelak.... :P

miss biebbiey said...

terbaca tym mlm...kin takut ne hihi

ABU said...

yaaaaa..aku mmg serong yang berani..hahahha

yala..tapi..huhuu...

EZAN IDMA said...

adoi. da la bukak entry ni mmlm. pastu teros nmpk pic tu. saya penakot -_-

JARI YANG TERBARAI said...

makan masa gak gua nak paham, tengok bab kura kura tu gua dah gelak2 hahaha

kura said...

hahaha. pepandai je si kura tu jadi dalang yg mencabar rakan2 kan. pastu tetibe je si kura ada mulut berpuaka kan. hahaha. ni bukan seram dah, da lawak. heheh.

nice story! tp ni rekaan ke betul betul ke atau movie? haheh

cikida said...

huhu..tp seram gakkkk..wuwuu..mlm2 ni lak bace..adehh..

cik ery said...

gile..seram kot walaupon keling.hahah

kelibat said...

hahaha.

mr pot n mrs lat said...

seram pulak bile bace memalam nie .
huhu ;

: MRS LAT :)

Imran nyambek said...

(T.T) takut.

amir aizat said...

haha gambar tu menampakkan lagi seram boleh,hahahah

Syuxer said...

perghhh aku pun mati gak hahahah..misteri betul..

banyak persoalan disitu heheh..n yang pasti sungguh menakutkan citer neh..

nik lan nik mat said...

x seram pon..x seram pon...kikiki

ibnubaba_04 said...

x takut langsung..

sbb aku baca tym tengah hari..haha

Anak Wak Mail said...

haha..faham..xmacm ke***** pon..seramm..hihi..boleh buat movie ni!!box office!haha..

Bigdaddyz said...

seram yer...heeee

teyn teyn said...

takot tgk video tuuuuuu ..

fadh leyanie said...

@ekin alias
cter keling je..haha

fadh leyanie said...

@miss keila
gambar tu je yg meremang ..hihi

fadh leyanie said...

@muhamad hanif
nak buat camna anip..da sampai ajal..
haha

fadh leyanie said...

@dill
persoalan yg tiada jawapan miss dill..^^

fadh leyanie said...

@Rtp Farra Arisha
hahak..lebih kurang sbb tak tau siapa disebalik semua ni..:P

fadh leyanie said...

@MiSz fiFiEyQa
susah la kalau nak translate fifi..panjang benar cternye..:P

fadh leyanie said...

@Faraa Eiman's
kematian penuh tanda tanya...huuu

fadh leyanie said...

@Faraa Eiman's
kematian penuh tanda tanya...huuu

fadh leyanie said...

@saljihitam
jeng3..belakang kamu tu..

fadh leyanie said...

@Mawar Berduri
mmg mantooop...dah buang kotak muzik..nanti letak balik..:P

fadh leyanie said...

@HAZWAN17
hai pelakon sebenar..tgk la sapa pengarah..haha

fadh leyanie said...

@vampire's lovex
ni mesti part bye2 sayang..haha

fadh leyanie said...

@miss biebbiey
anda takut..maka berhati2..haha

fadh leyanie said...

@ABU
ye abu..kau mmg pengecut..kuang3

fadh leyanie said...

@EZAN IDMA
adoii..da terbukak maka ternampak..delete pic tu dari memory anda..hehe

fadh leyanie said...

@JARI YANG TERBARAI
kna baca berulang kali sampai paham..kalau tak paham jugak..lantaklah..
:P

fadh leyanie said...

@kura
oh kura..lek lu..lu jgn ambik hati
ini hanya rekaan sahaja..:P

fadh leyanie said...

@cikida
adehh...haha baca siang2..

fadh leyanie said...

@cik ery
haha..keling2 pon paham jugak korang..

fadh leyanie said...

@kelibat
:P

fadh leyanie said...

@mr pot n mrs lat
ajak mr pot teman..haha

fadh leyanie said...

@mr pot n mrs lat
ajak mr pot teman..haha

fadh leyanie said...

@Imran nyambek
lu penakut :P

fadh leyanie said...

@amir aizat
hehe..ada yg seram lagi..malas nak letak takut korang tak bole tdo malam.

fadh leyanie said...

@Syuxer
perggh..dalam cter je syuxer.haha
:P

fadh leyanie said...

@nik lan nik mat
tidak mnghayati jalan cerita :P

fadh leyanie said...

@ibnubaba_04
mmg la..sbb ko baru lpas lunch..

fadh leyanie said...

@Anak Wak Mail
huargh..mudah2 han mncapai la box office..:P

fadh leyanie said...

@Bigdaddyz
heee..hah ! hantu..

fadh leyanie said...

@teyn teyn
sila tutup mata..hihi

Anonymous said...

malas log in
okey.. paham cerita ni..menakutkan + lawak ..

delarocha said...

cerita agak memeningkan..tapi boleh layan la tahap misteri nya tu..

leh buat filem.. huhu

O'gosh said...

kreatif!!

cpahniza said...

wahhh! best ja cta ni..lma xbca cmni..hehe

iniialahaku said...

aku melayan....layanan aku dah merapu...merapu sampai komen..komen aku tetap merapu juga...tapi xtaw sbab apa aku dok menaip komen lagi..adakah aku perapu atau kacang parpu????

Jerry Ghazali said...

serius angker cerita kau. boleh beat Tamar Jalis ni, yang tulis novel 'Bercakap Dengan Jin' tu. hehe

d_LA said...

persoalannya...cerita ni betul kle tak ni??

Far8 budak baik said...

kalau aku dengar bunyi
macam tu...
bukan nk usah ke hape...
mmg lari tak hengat dahh..
hahahahahaha =)))

dyea irdina said...

alamak citer ala2 seram akak takut nak baca dik..cik soami selalu kije mlm...klu mlm jumaat tu rela tak buka tv sbb banyak cite antu..heheh

Aida Omar said...

mula-mula seram part tgh2 nk penghabisan tu rasa mcm nk tergelak pon ade..adoiii. hahaha...

Made Budi said...

hiiiii menyeramkan :P

wanie said...

fadh! seram wehhh tgk mende atas tu!. ishkkkk

aleen aiden said...

gambar je dah ngeri okes!bukak pulak kul 12mlm.eeee!hu3

Kak Sal said...

fuhh!!meremang mulu loma lorr..walaupun keling...

fadh leyanie said...

@delarocha
bkn agak memeningkan..mmg memeningkan..:)

fadh leyanie said...

@Anonymous
terima kasih atas kritikan anda.

fadh leyanie said...

@O'gosh
terima kasih sia :P

fadh leyanie said...

@cpahniza
wah..tq baca !:P

fadh leyanie said...

@iniialahaku
yang sebenarnya cerita yg merapu ini mmbuat kau merapu lantas mmberi komen merapu ..:P

fadh leyanie said...

@Jerry Ghazali
tamar jalis lagi superb..
tringin pulak nk jd cam dia..

fadh leyanie said...

@d_LA
persoalannya ini hanya cerita rekaan semata2..ngeh3

fadh leyanie said...

@Far8 budak baik
aku dah tau dah..
walaupun hanya bunyi
ko yg akan cabut laghi dulu..
hahak

fadh leyanie said...

@dyea irdina
kalau camtu akak suruh si suami tukar kerja pagi..
mlm jumaat mmg bnyak cter hantu..lagi2 waktu iklan..ade je yg kuar.

fadh leyanie said...

@Aida Omar
haha..sbb tu cter ni macam keling..:P

fadh leyanie said...

@Made Budi
tidak seseram cerita di indonesia..:)

fadh leyanie said...

@wanie
mende atas? mana2?..xnampak pun..haha :P

fadh leyanie said...

@aleen aiden
gambar je ngeri..cerita tak berapa ngeri..
hihi :P

fadh leyanie said...

@Kak Sal
boleh cerita kat anak kak sal pasni..ntah dia paham ke tak..

cik najihah said...

hai fadh :)
thanks ya..

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

fadh leyanie said...

@cik najihah
welcome :)

fadh leyanie said...

@Andrik McVean
done follow you ^^

Tea said...

gambar serem. xleh tgk malam2. -..-"

aqmalazmi said...

pelkonnya aku kenal
ABU anh HANIF

hahhahaa...
ngesott ngesott

Amirah Suhana said...

beeest! HEHE

Anif Abdullah| AA said...

hahahak.. ^^

suraiya sofia said...

cter betol ke crita rekaan je ni?? ce cter cter..haha..tp best n memeningkan gk la..hehehe

Lulu Rahman said...

ok , seram wey --'

Anonymous said...

Assalamualaikum.... Aku saje cr misteri bukit larut....tgk2 jmpe cite ni....... Aku tertarik sbb......kisah ni betul2 jd pd aku ngan 10 org lg kwn aku.....tp cite dia mmg laen sikit..... Btl2 wat kami bingung, mcm yg korang bc cite ni...huhu...pada blogger ni, aku sudi share cite aku ni ;-) aku pn org tepeng..so...bleyla cr awok yoeb ;-)

fadh leyanie said...

@Anonymous wasalam anon,macam menarik kisah ko,kisah bukit larut sblum ni aku pernah dgr dari nnk ak.

Aqilah Zahari said...

Wow!!! Nice story!!! Aq harap dpt agy bace citer2 hantu cenggini ;-)

JEJAK LU ORANG