Monday, August 22, 2011

HANTU PAK CIK BERCELAK(PAK AMAT) DAN PRIMADONA MISTERI-ENGKAU NAK MAMPUS KAH..

ENGKAU NAK MAMPUS MASUK BILIK TU ! ! 

Sekarang ni dah kecoh kawasan perumahan Kampung Batu Nisan dengan kisah hantu Pak Cik Bercelak..
Yang sebenarnya ..semasa riwayat hidup pak cik bercelak..yang di kenali sebagai Pak Amat..dia selalu di puja masyarakat kampong yang percaya dengan amalan tahyul..kebanyakkan yang berjumpa dengan Pak Amat mempunyai tujuan masing-masing..ada yang nak mandi bunga untuk naikkan seri wajah,ada yang mintak minyak dagu,ada yang ada yang membeli tangkal ..ada yang membeli pelaris untuk menarik minat orang luar berkunjung ke kedai.Jadi..janganlah tuan ,puan berasa hairan apabila berkunjung ke sesuatu kedai..misalnya Restoran..makanan tak sedap mana pun tapi ramai orang.Ada juga yang berjumpa Pak Amat untuk mengaburi mata masyarakat luar agar kedai yang terbuka kelihatan tertutup..supaya orang lain tak datang membeli barang di kedai itu..Semasa riwayat hidup Pak Amat..Pak Amat ni bukan lah jahat…baik jugak orang nya..dia juga rajin menderma..tetapi dia tidak pernah ke masjid..mahupun surau ..bila waktu maghrib datang dia akan bersembunyi di dalam bilik air..lama jugak dia duduk dalam bilik air..3 jam..walaupun macam tu dia tetap berkopiah…persoalannya…dari mana Pak Amat mendapat duit?Pak Amat bukannya kerja pun,
Kata pak amat..dia dapat duit dari kiriman anaknya yang berada di Sing
PRIMADONA ITU TIDAK SEPERTI MAHSURI
apura..tetapi penduduk Kampung Batu Nisan tidak pernah melihat kelibat anaknya datang pulang ke rumah setelah hampir 20 tahun Pak Amat menetap di kampong itu…Pak Amat juga menyukai kanak-kanak..*maklumlah..Pak Amat tiada cucu..hampir seluruh kanak-kanak di kampong mengenali Pak Amat dengan mesra.mereka memanggil Pak Amat sebagai Atok..Pak Amat ibarat artis popular dikalangan kanak-kanak di kampong..kenapa kanak-kanak suka Pak Amat?
Pak Amat rajin menghasilkan kraf mainan daripada barang-barang terbuang seperti kotak rokok,tutup botol,tin minuman..kadang-kadang dia menghasilkan sebiji kereta mainan lalu di berikan kepada kanak-kanak yang lalu di hadapan rumahnya…pernah suatu ketika ni…seorang kanak-kanak di jemput masuk ke dalam rumah Pak Amat..bukan senang nak masuk dalam rumah Pak Amat..orang tertentu sahaja boleh..yang peliknya..dalam rumah Pak Amat..semuanya warna hijau..langsir hijau..tikar hijau..kecuali untuk satu bilik ni..lain sikit.warna kuning.tiada siapa dibenarkan datang dekat ke bilik tu..tapi ..adalah sorang budak ni kan..biar aku gelarkan dia budak F..budak F ni waktu tu darjah 4.sedang asyik budak F mengejar kucing Pak Amat..maka terserempaklah dia dengan bilik tu..masa tu Pak Amat kat luar rumah..isterinya berada didapur..budak F ni dengar bunyi pelik dari bilik tu..kebetulan pintu bilik tu tak berkunci,bunyi macam org berdengkur....lalu budak F ni tolak la daun pintu..tau tak pembaca sekalian…??? apa budak F nampak ?
Dia nampak sebuah katil..atas katil tu banyak gila kotak tisu..dia jugak nampak sebuah sangkar..ada 5 ekor ayam dalam tu..persoalannya…………………………???dari mana datangnya bunyi berdengkur??
Bilik tu memang berbau busuk..bersepah..dengan berani budak F jenguk ke bawah katil..tahukah kalian  apa yang  dia lihat ?????astaghfirullahalazim………..budak F tak nampak apa-apa..setelah budak F berpusing ke belakang untuk keluar dari bilik tu..dia ternampak seorang manusia di sebalik pintu..wajahnya amat bengis,,kotor,,rambutnya tidak terurus..dah macam pengemis jalanan..sebenarnya dah macam hantu.sekali manusia yang ala-ala primadona pengemis tu bukak mulut..ya ampun..mulut puaka bau bangkai.
Budak F terkejut..kucing yang ada di tangannya terlepas..maka dengan pantas  dia berlari keluar dari rumah Pak Amat..
Menyelamatkan diri..

69 ,134 blogger sensasi komen:

delarocha said...

waaa... tgh syok baca, tetiba dah abis..

ada sambungan ke ni?

ORLANDO AHMAD said...

bleh tuju lagu tak primadona?

muhamad hanif said...

wooo,

belog kau kembali seram, HAHAHAHAHA



ni kesah seram 13 tahun keatas ke ?

Anak Wak Mail said...

bersambung ke kisah ni??siapa budak F tersebut??adakah fadleyanie??hehe..


pak amat bela ape tu??seramnya..

waniewanie said...

fadhh ayooo bersambung kaaa? hohoh

syirah rasid said...

haha. saspen gilaaa.

hadoi bila tang warna hijau tu tringat mina. ekekeke

zulhilmi.tempoyak said...

fadh.......
fadh.......

RinsyaRyc said...

Adeyh~

Run Away said...

sambung lah..................

Nizam Ijam said...

gambar profile FB sama dengan tuan blog..jeles..hehe

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

tgh syok baca dah abes...ade sambungan ek? ni cite rekaan ke kisah benar??hehe

EjAt_mU89 said...

jln cni mlm2 hehehe

Lulu Rahman said...

alaaa , ending dia apa :(

Nur Syahada Taufek said...

pic mule2 dah scary2 jerr hahaha

afiqazizan said...

lah ade sambungan..ermm ape2 pun jadi saspen baca citer ni..:)

kura said...

dah lama xdengar cerita hantu dr awok. awesome. hahah

cik pha said...

ade smbungn ke tak nie? hehehee siapakn budak F tu?

nadia fatihah said...

wah berdobar aje den baco cito neh. hahahhaa.

sambung la sis, sambung la...

Syuxer said...

ni kisah seram memang menakutkan punya..gila bapak berani budak F tuh..hati kering..hehhe..

Pak Amat tuh syuk rasa dia ada masalah personaliti..pagi2 baik, malam jahat gila..memang menakutkan la..ekstra penyakit mental memang nasibla sapa jadi mangsanya hehe

ZORA said...

terbaik jugak cerpen ni..huhuhuh..nice

bunga said...

leh tahan..:)

Prince Halilintar said...

best gak..tapi tibe2 mcm xhabis lagi je nk story..ade smbgan ke?

alyana shafinas said...

alahhh...tgh bez bce nie..xkn abs cmtue kot..hohoo

syasya said...

lepas tu ape lepas tu ape!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haaa?? abeh gtu jer kerr? huhu

HAZWAN17 said...

macam psycho je pak amat tu haha

Finaz Jaafar said...

uiihhh suspens di situ..eh budak F tu Finaz kah??hahaha

ha la, cte ni de smbngn ek nt?

nadya said...

kiter suka baca citer seram dlm blog neh!! folowed awk.. :))

nik farina aishah.... :) said...

err, agak seram sebenarnye... tapi kesudahannye????

cikida said...

wuishh,,,cmne ngn budak 2 fad ?ok dak..woe ni...huhu

Budak Baik said...

niceee..

fadh leyanie said...

@delarocha
aha..ada sambungannya :P

fadh leyanie said...

@ORLANDO AHMAD
boleh silakan..tetapi hanya lagu berkaitan gamelan sahaja..

fadh leyanie said...

@muhamad hanif
budak 6 tahun yg tau eja pon bole baca..haha

fadh leyanie said...

@Anak Wak Mail
budak F tu namanya mmg F ..haha
bersambung...

fadh leyanie said...

@Anak Wak Mail
budak F tu namanya mmg F ..haha
bersambung...

fadh leyanie said...

@waniewanie
bersambung la wanie..tunggu entri seterusnya..hihi

fadh leyanie said...

@syirah rasid
hahak..hadoi..i miss her so much..hijau2..

fadh leyanie said...

@zulhilmi.tempoyak
tempoyak..
tempoyak..

fadh leyanie said...

@RinsyaRyc
aduhai ...~~

fadh leyanie said...

@Run Away
wokeh2...:P

fadh leyanie said...

@Nizam Ijam
haha...xmo jeles no..

fadh leyanie said...

@M.E Z.A.F.I.R.A.H
ada sambungan..ini clita rekaan sahaja..:P

fadh leyanie said...

@EjAt_mU89
jemput la datang lagi erk..:)

fadh leyanie said...

@Lulu Rahman
tunggu....:)

fadh leyanie said...

@Nur Syahada Taufek
mentol tu mmg agak scary..hu...

fadh leyanie said...

@afiqazizan
saspens...nanti tau la kesudahannya camna..

fadh leyanie said...

@kura
ye la kura..awesome..haha

fadh leyanie said...

@cik pha
budak f tu...errr..jeng3..

fadh leyanie said...

@nadia fatihah
dup..dap..dup..dap..ikuti sambungan nanti..:)

fadh leyanie said...

@Syuxer
haha..pengkritik hebat la syuk ni..
F tu mmg hati kering..budak2 la katakan..:)

fadh leyanie said...

@ZORA
cerita pendek saja..")

fadh leyanie said...

@bunga
thank you :)

fadh leyanie said...

@Prince Halilintar
ada sambungan ..next entri :)

fadh leyanie said...

@alyana shafinas
tak habis camtu je kot..tunggu sambungan nanti

fadh leyanie said...

lepas tu.......lepas tu...bersambung la..:)

fadh leyanie said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan
eyh..xde maknanya habis gitu je,,sambungan next entri :)

fadh leyanie said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan
eyh..xde maknanya habis gitu je,,sambungan next entri :)

fadh leyanie said...

@HAZWAN17
Pak amat..tu tiga suku..kahkah..

fadh leyanie said...

@Finaz Jaafar
mungkin jugak fynaz..
tunggu next episode !:)

fadh leyanie said...

@nadya
terima kasih nadya..nanti kte terjah blog awk:)

fadh leyanie said...

@nik farina aishah.... :)
kesudahannya..zaz...nanti :)

fadh leyanie said...

@cikida
ops..tu rahsia cik ida..:)

fadh leyanie said...

@Budak Baik
thanx,,

SweetLikeWhat said...

cepat-cepat sikit sambungannye ye.. :)

A i n n u r said...

dah habis ke? cmtu je..? heheh..menarik ah~ :D

fadh leyanie said...

@SweetLikeWhat
akan di persambungkan secepat mungkin:)

fadh leyanie said...

@A i n n u r
baru habis separuh cerita..:)

Run Away♥ said...

best..sgt..;d

JEJAK LU ORANG