Sunday, February 10, 2013

KASIH SAYANG TERSEMBUNYI

MINTA PERTOLONGAN RAKAN-RAKAN
KALAU TERJUMPA ADIK SAYA INI SILA HUBUNGI DI TALIAN 03-8323 1000 ATAU 03-9221 7222 ATAU  E-MAILKAN LOKASI ANDA DI VIOLET_CHUNKT@YAHOO.COM.

NAMA :  RASHID not the kpop fan
TINGGI : 150 CM
UMUR : 11 TAHUN
WARNA KULIT : GELAP MANIS
PERWATAKAN : NORMAL KADANG-KADANG GILA



KISAH POTATOES YANG RANGUP
 Ini kisah lama.. baru nak terbit,
Masa dalam perjalanan balik Taiping aku ada ejek adik aku..

"style rambut kau macam thambi"

padahal adik aku memang suka gila dengan style rambut raya dia yg berjambul kat depan tu.
Sekali dia bawak keluar potato chips sebalang yang dia beli dengan harga RM4 lebih kat stesen minyak,maka terbau lah satu kereta dan aku pulak memang suka potato-potato ni.*gila kentang !
 Aku pulak duduk sebelah dia..Maka bersuara lah aku..

"hmm..sedapnya bau,nak satu (siap menghulurkan tangan ,menadah mengharapkan sekeping chip tu sampai ke tapak tangan aku sambil terkebil2 kelopak mata,)"

Maka bersuara lah juga adik aku,

"tak boleh,tadi kau kata rambut aku macam thambi,"

(bunyik cengkerik)

"tak boleh? tak pe lah.." bunyi nada merajuk aku.

Maka kempunan lah aku .

"nah lah..amik la .." suara adik aku memujuk aku yang sedang merajuk "tipu".

"takpe lah,"----> aku sambil buat muka merajuk "tipu".

Mulai dari saat tu ,masa tu kat highway tapah, setiap 30 minit adik aku akan hulurkan balang potato dia dan harap aku terima pemberian potato tapi aku buat bodoh dengan muka merajuk "tipu" aku.

Dalam 5 kali dia pujuk aku setiap jam tiada mengenal erti putus asa,

"amik lah.."
"amik lah.."

"amik lah.."
"amik lah.."

"amik lah.."
"amik lah.."


sampai lah esok harinya.Akhirnya aku makan jugak potatoes tu.


                ****************************************************


SUBANG EMAS 316 HILANG

Kejadian berlaku malam hari, aku rasa telinga aku sakit.Maka subang yang terpasang kat telinga ni aku cabut buang dan letak atas meja jepun lipat  yang terletak dalam bilik sebelah katil.Kemudian aku ke ruang tamu tengok tv.Aku lupa terus pasal subang yang aku cabut tu. Esok pagi bangun-bangun tidur baru aku teringat yang kat telinga aku dah takde subang.Aku cari balik subang tu. Malangnya meja jepun dah berlipat dan tersimpan rapi. Persoalannya di manakah hilangnya subang itu ? gulp..-_-" *subang tu pemberian mak aku... dan aku sangat menghargai pemberian dari orang tersayang tapi aku lalai dan aku cuai

Aku tanya si tukang lipat meja,

"angah, lipat meja eh semalam ? nampak subang  ?"

"ada subang ke, tak nampak pun.." kata si Angah.


bertendang ! bertendang ! bertendang ! bertenang..

subang aku dah hilang warrgghh..aku berusaha bertungkus lumus cari subang tu,angkat karpet
selak tu selak ni check bawah katil amik penyapu sapu dengan harapan jumpa balik subang tu..hampa..tiada..
dalam proses pencarian tu,adik aku yang aku ejek style rambut ala thambi chandramuki tu jugak la yang tolong aku dengan lampu suluh spot light berkuasa tinggi bersungguh-sungguh dia tolong aku padahal selama ni aku selalu marah-marah dia.Cubit dia.Pijak kaki dia.Rasa menyesal babe..rasa menyesal dude..Akhirnya subang itu telah dijumpai.Mungkin berkat rasa insaf aku.
Aku sayang kau Rashid.Mintak maaf selama ni garang dengan kau.Kadang-kadang bila kau tidur aku suka kacau kau,calit bedak kat muka kau,telengkup kuali  ,tutup lampu bilik air masa kau mandi..dan macam-macam lagi aku buat.Lepas ni jarang-jarang aku dapat kacau kau lagi. Aku sibuk di kampus.
Aku mintak angah coklat malangnya angah tak bagi tiba-tiba muncul Rashid.
"nah amik lah coklat aku"
"ko tak makan coklat ke?"-aku
"aku makan tapi coklat aku banyak, nah amiklah satu"-Rashid.


23 ,134 blogger sensasi komen:

Cik Pensil said...

haha >_< tak hilang pun kan ? :p
hargailah dia :D

Lady said...

alolo sweetnye adik die,

Hanida Moss said...

kenapa dengan adik u tu? hilang keeeeee??

fadh leyanie said...

@Cik Pensil mmg kena hargai :)

fadh leyanie said...

@Hanida Moss dia ada tapi hilang dari sisi I :D

Botak said...

gaya macam dah insap., tapi aku rasa entri ni macam mengaibkan dia., hahahaha.. :))

Diari Si Froggie said...

kah3.. pembuli tegar lu fadh.. sian rashid dah lah comel pemurah hati lagi tu.. mohon simpan nak buat menantu. :P tulah tengok rashid yang lu ejek tambhi tu jugak yang tolong.. siap kuali letak kat muka.. zalim oih

nabByla said...

nie kak yong suka buli adik ke nie? haha ! :P

E'in said...

ekekeke... mesranye korang.....

dah lame x maghi sini... rindu!!!!! nak kena letak blog nie kat bloglist... x miss out t... hehee

FarhanahAdzlan said...

kelakarlah hehehe.
kadang2 buat jugak camtu kat adik2 saya.saje nak gurau2 manje gitu hehe

Detective Fiqa said...

atototot. manje nyer adk beradik ni ahahhaa

Syazana Zainn said...

alalalala soooo sweeetttt adik dia tu :)


p/s: samalah selalu gak buli adik2 ni, memandangkan kite anak 1st so dapatlah mandat membuli. hahahaha

Haryz Khairuddin said...

baiknya la hati beliau. beruntung kakak dia dapat adik macam beliau.. haha~ ;D

Miss A said...

bertendang tu tak boleh blah! kih kih

shameel Iskandar said...

Ingatkan adik awk benar2 hilang tadi.. hehehe..

nn lylyn said...

hahaha

ridoma said...

=)

Anonymous said...

You should tаke part in a contest for оne of thе grеateѕt ωebsites on the web.
I most cеrtainlу will recommеnd thіs webѕite!


Heгe iѕ my web blog; payday loans

tirahzairi said...

uishhh ingtkn btl2 hlg

zulhilmi tempoyak said...

btol2 hilang ke..?

fadh leyanie said...

@zulhilmi tempoyak
dah jumpa dah .

Dang Kahla said...

nak adik jugakkkkkkk

Mieza Jhaa K said...

Hahahha..lawak sakan..tergelak-gelak baca.. hmm begitulah adik beradik..air dicincang tak kan putus,, gurau2 manja tu la kenangan indah bila dh berjauhan nnti...

JEJAK LU ORANG