Thursday, July 21, 2016

Corporate vs Clinical

Nak dijadikan kisah aku dapat screening iv invitation dalam clinical field untuk position ABA Therapist. Jarang kedengaran position ni dekat Malaysia sebab Malaysia baru mendapat pendedahan tentang kepentingan ABA Therapist untuk pemulihan anak-anak Autism.  Pengalaman? Aku berpengalaman volunteer dengan anak-anak CP. Cerebral Palsy. Ya Tuhan rindunya depa. Saja la aku apply. Sebab requirement dia bidang aku. Psychology. Dan tiadalah aku mengharap.
Sebab?
Candidates yang hadir hebat-hebat orangnya.. ada yang berpengalaman sedangkan aku fresh graduate..iv semalam in a group, ada lah dalam 10 orang. Dan. Aku sorang berbangsa Melayu. Aku sorang je IPTA.
Apa berlaku during the iv?
First kami dibawa masuk satu bilik meeting yang ada TV. Setiap orang memperkenalkan background masing-masing. Time ni la soft skills kau amat penting..cara kau present diri kau.
Lepas dah present ada questionnaires yang kami kena isi. Bukan soalan MCQ ok. Soalan cases.
Lepas isi questionnaires. Consultant recruitment memaparkan video pendedahan Autism. Dan yang paling menarik agenda kami menjadi observer anak-anak Autism bagaimana cara mereka menjalani therapy. No video no photo! Confidential clients harus dijaga.
Itu Clinical field. Dan aku dah dapat result pun. Tidak terpilih.
Terkini aku lalui interview dengan Management Corporate field ..BIMB Holdings Berhad..  position sebagai trainee dulu untuk 3 bulan if semuanya lancar dan ada rezeki di situ InshaAllah diserap masuk. 
Yang ini ada dua calon. Aku dan seorang lagi hamba Allah. Jika bukan rezeki aku disitu maka rezeki dia. Rezeki masing-masing ada.

2 ,134 blogger sensasi komen:

Anonymous said...

Salam, nak tnya sikit pasal interview sl1m bank Islam.. awak ada apa2 info tak pasal 2nd stage interview sl1m bank islam? tq :)

nad said...

Assalamualaikum,,
alhamdulillab saya dapat 2nd intrview sl1m bank islam..
boleh x awak share kan sikit pasal 2nd intrview ni? bedeba2 pulak rasa.. :) tq

awak boleh berhubung dgn saya through email..
nadzirahkamarul@gmail.com

tq :)

JEJAK LU ORANG