Sunday, October 11, 2015

Misteri Kehilangan 7 Kanak kanak

Dalam 7 orang yang hilang. Hanya 2 terselamat. Dan 5 menempuhi ajal. Sebelum ni aku dengan mak aku ada bersembang hal ni. Kalau dah sesat dalam hutan. Susah. Payah. Kurus sangat aku tengok adik-adik yang sesat tu. Dan mereka kata ada "orang" yang beri mereka makanan waktu sesat. Bukan aku tak percaya kewujudan makhluk ghaib. Percaya. Sebab aku pun pernah kena. "Wanita berselibung kain batik mencangkung dekat hujung katil asrama aku" can you imagine that? lebih kurang pukul 3 pagi waktu tu dan dalam compartment hanya aku seorang. Ya, pada mulanya aku ingat bermimpi buruk. Dia tak kacau aku. Cuma hanya memunculkan diri. Kira aku kuat sebab tak kena histeria. Kuat2 pun berpeluh aku. Tutup mata. Dan baca ayat kursi 3 qul semua. Aku cuma ceritakan hal ni dekat mak aku dan kawan aku. Takut orang kata aku mereng. Gila.

Rupa-rupanya, kejadian yang aku alami di alami juga oleh rakan sebilik aku yang berlainan compartment. Kami ada 4 compartment dalam 1 bilik. Rakan aku tu sampai jumpa berubat dengan ustaz. Dia lagi teruk. Sebab makhluk tu menampakkan wajah buruk depan depan. Kau rasa apa. Mesti takut.

Dan...kami syak makhluk ghaib tu kepunyaan seorang rakan sebilik kami yang berasal dari Sri Lanka. Sebab makhluk tu selepas memunculkan diri sebagai "makhluk" dia betubah menyerupai rakan Sri Lanka kami. Rakan Sri Lanka kami ni aku tak pernah nampak dia solat dan cara dia membawa diri agak misteri.

Menurut rakan sebilik aku yang turut terkena jugak, masa masuk bilik awal awal sem dia dah dapat amaran dari senior (yang dah grad) pasal.. Bilik ini ada "sesuatu". Selepas kejadian scary tahun pertama tu. Taubat aku tak pilih blok tu dah sampai lah aku final sem.

5 ,134 blogger sensasi komen:

Jejari Menaip said...

fuh.... naik bulu roma baca.. hihihihi... bila cakap pasal compartment tu mcm blh agak "UIA" kan??? Mahallah mana ni sis??

fadh leyanie said...

@ikhwan yusuff ya bro mmg scary.Mahallah Asiah..

cEro said...

Macam menyesal sikit laa baca post ni tengah malam camni...
Adoi!!
Tidur pasang lampu laa nampak gayanya...hahahahah

shida said...

huhuuh.. mmg scary

Unknown said...

Al-fatihah...sedih...moga semua urusan dipermudahkan...

JEJAK LU ORANG