Sunday, May 15, 2016

Adi Putra

Lokasi: Hospital KPJ Specialist
Waktu: Petang Nyaman

Spesifikasi Lokasi: Ruang menunggu hadapan elevator aka lift

Ada dua orang Makcik..aku, mama, adik lelaki, Abah, adik perempuan dan bapa saudara menunggu kehadiran lift menjemput kami untuk turun ke tingkat bawah.

Aku perasan makcik2 ni dok pandang sambil tersenyum2. Ok..org senyum kita balas balik senyum.

Makcik2 pandang berulang kali. Melirik mata dan tersenyum lagi. Gulp. Muka aku comot ke kenapa.

Dekat celah gigi aku ada cili ke kenapa.

Turun je dari lift jauh dari mereka aku tanya Mama aku.

"Mama perasan tak depa pandang2..?"

Jawab adik lelaki aku.

"Ye la..kan ada Adi Putera sebelah kau (merujuk kepada dirinya sendiri)"

Dan kami pun berciacia..haish makcik jangan salah pandang. Sekian cerpen pendek perasan adik lelaki aku.

4 ,134 blogger sensasi komen:

Nabila Syifa said...

ahaha..klaka

ewanthology said...

hai adi putera...nak signnnnnn

ma ❥ said...

Wow adi putra...hehe

Optom. said...

Ada aura tu dik. Hakak tumpang femes la tew

JEJAK LU ORANG