Monday, May 6, 2013

sekarang dekat laman Twitter trending " Chinese Tsunami " racist,fakta ?


"Ini adalah pendapat tentang PRU13"


Salaam alaik warga Malaysia semua, selamat sejahtera to non-Muslims, itulah dia keputusan PRU13 sudah pun berakhir, penganalisa politik berkata, 

isu politik kali ini agak "perkauman" apa kata anda ?

Perlukah campur tangan pihak luar ?

Benarkah ada permainan kotor atau sekadar khabar palsu ? 

Adalah tidak baik kalau terjadi perbalahan antara kaum. 

Chinese and Malays.

TERJAH OFFICIAL FB PAGE NAJIB RAZAK DAN BARACK OBAMA SELEPAS PRU13:


Barack Obama official Fb page :


Najib Razak official FB page :

Apa kata rakyat Malaysia :











sekarang dekat laman Twitter trending " Chinese Tsunami " racist,fakta ?


entry unsur2 begini 5 tahun sekali je nak publish, kbye !

21 ,134 blogger sensasi komen:

Harith Iskandar said...

sy agak setuju juga.mmg rasis tp itu hakikat yg trpaksa kita telan bila masing2 pentingkan diri sendiri bukan Agama Bangsa dan Negara.
-Islam Selamanya-

penaberkala said...

tak tau apa nak kata
macam-macam isu yang ada
mana betul, mana tidak, kita pun tak tau
pandai-pandai lah depa jawab di kemudian hari

Park Arn Norizat said...
This comment has been removed by the author.
the malay male said...

memang mudah menjadi keyboard warrior

E'in said...

dh xtahu nak ckp ape ntah.. doa agar malaysia kekal aman... amin

fadh leyanie said...

@Park Arn Norizat camna cmmnt ni blh hilang? xsempat daftar pn paan !:P

mecha_praline said...

tindakan Dato Najib mengatakan Chinese Tsunami menimbulkan kemarahan rakyat berbangsa cina. mungkin dato najib lupa melayu dan india juga bangkit demi sebuah keadilan. politik rasis sudah tidak relevan. ramai rakyat malaysia yang berkahwin campur. hanya melayu yang masih tidak bergaul dengan orang cina suka prejudis pada orang cina.

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Isu ini sepatutnya tidak berbangkit kerana pada pandangan kasar menmpakkan 'mereka' mendominasi PRU berbanding sekutu 'mereka'. Tp kalau kita fikir dr sudut lain, ia secara tak langsung mampu membuka mata semua pihak bahawa 'mereka' tgh merancang sesuatu yg lebih besar dr itu. Kalau masih lagi berkekalan begini di mana gologn majoriti masih bertelagah, tak mustahil mereka mampu mengambil alih negara kita. Kerana kuasa ekonomi terbesar terletak pada mereka juga.

a i m z said...

Allah Maha Mengetahui....

BlueiceButterfly said...

sedih sangat dengan situasi sekarang.insyaAllah semoga ada hikmah disebalik semua nie..:)

Sop said...

semua akan tenang bila seminggu nanti.. hehhee
masing2 masih panas... hehehe

anak ayah said...

5 tahun sekali. kenapa masih lagi jadi isu? hurm. lama dah kot malaysia merdeka. tapi rakyat dia masih di takuk lama walaupun pada asasnya sdg menuju kepada masyarakat membangun.

Nana Liena said...

huhu..biasalah..rumah siap ahat berbbunyi..jangan sebab satu isu semua brpecah belah agama ditolak tepi

dhiera said...

erm.... 5 tahun nanti, isu apa pulak yang timbul.

ridoma said...

Panjangnya..walau apa pun, saya setuju dengan cik nyet.

boni kacak said...

apa2pun, harapnya ia akan menjadi pengajaran yang paling bermakna buat kerajaan sekarang. buka mata dan buka hati akan kehendak rakyat.. :)

Dang Kahla said...

mcm peribahasa rumah siap pahat berbunyi..eh betul ke?hehe

Diari Si Froggie said...

Bila negara selalu aman, bila rakyat sering dimanjakan.. gini lah jadinya. Macam mak dengan anak jugak kalau anak tu mak selalu manjakan mak marahkan org lain walaupun salah dia.. lama2 dia hentam mak dia bila dia tak puas hati.. atau lebih patut mungkin anak dia kata masa mak beranak dulu sakit dah tak relevan dah disebut2.. dah sakit nak buat macam mana. zzzzz..

Syazana Zainn said...

kebanyakannya hanya pahlawan papan kekunci je

suka buat fitnah

lepas tu main share

tgk2 benda yg di share tu artikel lama

hewhew.. fitnah dah jd makanan harian

what to do, org lebih suka dgr cerita yg telah ditambah garam dan gula dan ajinamoto

:)

bg kita yg celik dan cerdik, siasatlah sebaik-baiknya

Bahrain Ramlan said...

Salam.
saya sedih bila PM kita sendiri termasuk TV3 memainkan isu perkauman..Kata 1 Malaysia, tp manakah semua itu, keretakan 1 malaysia sudah terasa...kanapa perlu dibangkitkan isu cina, owh mungkin DAP kot, kalo dulu pula MCA bnyak menang, senyap tak ada kcoh lgsg..ini bukan soal tsunami cina tp tsunami rakyat malaysia yang inginkan perubahan..

cim said...

penipuan itu kadangkala indah. :D

JEJAK LU ORANG