Saturday, May 4, 2013

Saya isteri nombor tiga dan politik dalam kampus



Pernah tak ada kes di mana isteri nombor 3 di pujuk oleh madu nombor 2 dan madu nombor 1 untuk merujuk kembali kepada si suami?

Kes ini telah muncul dalam mimpi aku.

Dan aku adalah isteri nombor 3.

Oh no! "saya isteri nombor tiga"

Merepek punya mimpi.
__________________________________


    Sekarang ni musim politik, aku percaya dan yakin setiap dari parti itu membawa ideologis sendiri. Dalam kelas aku ada je yang berkempen untuk parti tertentu termasuklah pensyarah-pensyarah dari sem lepas lagi aku perasan. Mereka sokong parti A, parti B, parti C. Dalam sukatan pengajian tiada pun pasal politik dan tiba-tiba ilmu yang disampaikan berkait politik Malaysia. Bendera politik adalah dilarang sama sekali berkibar di dalam kampus. Menurut pendapat aku, orang berilmu dan berpengaruh akan mudah "mempengaruhi" "menarik"  akan tetapi bergantung kepada individu jugak untuk "terpengaruh" "tertarik". Pemilihan parti politik marcapada bagi aku berdasarkan pemerhatian secara telus , media massa dan faktor latar belakang keluarga serta pengalaman. Konklusinya, buatlah pilihan yang betul dan yakin dengan pilihan anda.

    Akhir sekali aku nak habaq, kalau boleh, janganlah dok sebar fitnah free2 je dapat dosa keghing..nak sebar kebenaran tu takpe, dah nama kebenaran mestilah wajib ada bukti. ulang taip..

"BUKTI"


      Kerana politik kadang-kadang kita alpa yang hubungan sesama manusia ini mempunyai satu ikatan dan hasilnya.. konflik sesama bangsa atau konflik sesama bangsa lain itu terus berleluasa. Lupakah kita bahawa asalnya kita dari Nabi Adam dan Hawa. Lupakah kita bahawa kita semua bersaudara. Renungkan 4 perkara ini: 4 perkara yang menimbulkan  "intergroup conflct"

*prejudice
*stereotype
*discriminate
*sarcastic #eh

Ha.. panjang lagi nak bebel ni tapi berhenti setakat ni je la awak-awak semua.
emosi ni kadang-kadang terlebih sikit, kang tak pasal-pasal buat dosa keghing..termngumpat. Undi adalah rahsia. Salam sejahtera, bye2, berjumpa lagi ^_^

13 ,134 blogger sensasi komen:

dhiera said...

apakah tanda nya itu?
itu la.. kdg2 nak share tu, jgn sampai memandai~

the malay male said...

politik itu bagus... manusia zaman sekarang je yg buat politik ni nmpk x elok.

ridoma said...

lalalalala hikhik...

Ahmad Kamil said...

isteri no. 3? woot woot~~~~haha

5 personaliti seorang bapa

http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/5-personaliti-seorang-bapa.html

Harith Iskandar said...

kompem lah lepas ni bermadu sbb siap mimpi lg tu...ehehe :)

MiSz fiFiEyQa said...

isteri nombor 3??adakah yanie bakal bergelar isteri kpd seorang dato'??haha..
a'ah..tu la kan..sekarang ni memang musim menabur fitnah..tak tau la sape yg betul sape yg salah..sebab tu kalau boleh malas nak amik tau..huhu

MiSz fiFiEyQa said...

isteri nombor 3??adakah yanie bakal bergelar isteri kpd seorang dato'??haha..
a'ah..tu la kan..sekarang ni memang musim menabur fitnah..tak tau la sape yg betul sape yg salah..sebab tu kalau boleh malas nak amik tau..huhu

fadh leyanie said...

@MiSz fiFiEyQa
tak tau la kot masa depan si dia dapat pangkat Dato`,,datin la I..keh3

fadh leyanie said...

@dhiera
tandanya adalah tanda tanya..:P

Park Arn Norizat said...

Mimpi mainan syaitan, dan politik mainan manusia. Kalau permainannya kotor,tu syaitan bertopengkan manusia.

BlueiceButterfly said...

bermadu 3..hehe oh kisah politik yg berpanjangan..semoga cepat2 habis segala perbalahan dan fitnah semua :(

Syazana Zainn said...

politik tu sebenarnya biasa sahaja

orang atasan pun sebanrnya bnyk yg cool

yang buat hal org bawah-bawah ni

org bawah ni yg lebih sudu dr kuah *sigh*

E'in said...

mari laa mari pergi mengundi... hehehe

oppsss isteri no 3? mintak dijauhkanlaaa... huhu

JEJAK LU ORANG