Tuesday, January 19, 2016

Ngorat Versi Dua

Ok. Ini kali kedua entri aku bertajuk ngorat.
Yang pertama masih dalam rangkaan tersimpan rapi di dlm draft.
Ngorat. Aku tak tau dari mana kau belajar cara ngorat. Mungkin kau tanya kawan kau. Atau. Mungkin kau Google.
Dulu aku tanya mak aku macam mana bapak aku ngorat dia. Katanya bapak aku utus surat. Psst.. Aku pernah baca surat bapak aku. Oh! Diabetes.

Ngorat ini pelbagai. Contoh skrip ngorat ketinggalan jaman. Orang tak pakai dah ni bro.*kahkah

Staff 1: eh siapa yanie?
Staff 2 : tu yanie.
Aku: saya yanie. 
Staff 1: awak ni sepupu Karmila yang tinggal dekat Ampang tu kan?
Aku: salah orang. Karmila pun tak kenal.*sambung buat kerja sambil tak peduli sebab aku busy keyed in stock dalam policy system. Dan manager dok perhati dari jauh. Manakala budak-budak "hipster" lain sibuk mengira stocks. Sambil diperhatikan senior staffs dari branch lain.
Manager: kau ni kan dari semalam aku tengok. Dia tu mak orang la. (aku mak orang hoi..hahaa! baik punya cover)

Lucky me. Ada manager yang baik walaupun aku yang dok bagi arahan dekat manager tu.*sebab aku "orang" asing kuikui..

" bro ni jangan lupa update"
" bro tolong check items code ni tak valid"
" bro blablab bla bla.."
AKU MANAGER KE KAU MANAGER

Sebab terbiasa bagi arahan. Hiks. Kalau rajin aku jengah hampa lagi na.

Lokasi: Mall orang kaya-kaya
Waktu: 6 pm- 11 am

Sahaja aku mencuba. Siapa je yang berpeluang berada dalam mall pukul dua tiga empat pagi selain dari Security Guards. Kau hado.

Esok first interview aku dengan ______________ Corporation.

Harapan aku untuk mendapatkan position yang ditawarkan separa hidup separa mati. Sebab aku tau ada candidates lain yang experience level bertahun dan aku hanyalah fresh graduate entry level yang sijil Degree pun tak dapat lagi *nak dapat lagu mana, final exam punya results pun tak keluar lagi

Tapi depa panggil interview, pi ja la kan. Ambil pengalaman.

"Abah, esok ada candidates yang ada experience 5 8 tahun"-aku
Rezeki masing-masing..kalau tak dapat anggaplah sebagai pengalaman pegi interview jawab Abah.

Mana tau, rezeki aku dekat position lain. Maaf rakan-rakan bloggers, aku free nanti aku jengah site hampa.

Yang Benar,
Budak Hingus 

3 ,134 blogger sensasi komen:

wardahannesa said...

Ada rezeki dapat kerja.. Skang cam susah nak dapat kerja.. Mudah-mudahan rezeki awaokk.. Aminn

FurBall said...

All the best for your interview nanti. Jangan gabra jew and jawab dengan bijak. Good luck~

Aisyah Az said...

all the best. May Allah ease

JEJAK LU ORANG