Friday, October 14, 2011

SECAWAN TEH MENIMBULKAN KESEDARAN TENTANG DERIA RASA





Assalamualaikum..
katakanlah wahai hati..katakanlah wahai hati..
yang engkau sudah lapang..
lantas aku dengan hati yang lapang ini mengambil secawan teh tarik yang sedia terhidang untuk diminum.Aku bersyukur kerana lidah aku masih berfungsi seperti biasa.Dapatkah kalian bayangkan mereka yang kurang bernasib baik dimana salah satu nikmat  deria di tarik Tuhan bukankah derita .Deria rasa hilang.Tatkala orang lain sibuk menikmati makanan lazat..dan dia..tiada rasa.Sadis !

43 ,134 blogger sensasi komen:

aReLaN said...

uish,pekena teh tarik panas malam2 gini memang syok.huhu

afiqazizan said...

kesiannya..:)

Tasha said...

masih berderia,teh ais saye td x sedap...

Tasha said...

masih berderia,teh ais saye td x sedap...

alif ibnu daud said...

huhu.... :-)

Atiqah Wadiah said...

alhamdulillah..masih m'punyai derai rasa itu..syukur :)

O'gosh said...

mmang x best..Alhamdulillah sebab still dapat merasa dengan baik lagi setakat ni...

nik lan nik mat said...

adakah hati yanie runsing?

hamzah ian said...

hari2 aku minum teh..hoho

p!q4h b@guss said...

huihh... sgt xdpt byangkan mcm mana prasaan tnpa deria.. :)

Ana Farhana said...

ske teh ais:))

Rtp Farra Arisha said...

pantasan sahaja kita dinasihatkan agar bersyukur dengan apa adanya. kerna tidak semua orang bisa merasakan apa yg kita rasa :')

delarocha said...

memang merugikan.. so makan sepuas puas nya selagi ada deria rasa ya.. ahaksss

aniki said...

simple words..manyak suka woo..haha

Prince Halilintar said...

bersyukur seadanya dgn nikmat pemberianNya

ZORA said...

bersyukur dgn kurniaanNYA

fadh leyanie said...

@aReLaN
uish mmg sedap..

fadh leyanie said...

@afiqazizan
kesian dia tak mampu nak rasa apa.

fadh leyanie said...

@Tasha
bagus deria rasa itu :P

fadh leyanie said...

@Atiqah Wadiah
kalaulah tiba2 satu hari deria rasa hilang..T_T

fadh leyanie said...

@O'gosh
mmg tak best..makanan sedap kita kata tak sedap...:)

fadh leyanie said...

@nik lan nik mat
siapa runsing,gembira saja :P

fadh leyanie said...

@hamzah ian
tu mmg peberet ko hamzah

fadh leyanie said...

@p!q4h b@guss
semua maknn tak sedap la :P

fadh leyanie said...

@Ana Farhana
suke horlicks,,hoho..

fadh leyanie said...

@Rtp Farra Arisha
ya..itu benar sama sekali..manusia sendiri kadang kala lupa dengan nikmat yg mereka ada^^

fadh leyanie said...

@delarocha
dah tak da deria rasa..tak bole merasa da.kah3

fadh leyanie said...

@aniki
simple words deeper meaning :)

fadh leyanie said...

@Prince Halilintar
itulah..alhamdulillah..

muhamad hanif said...

deria rasa aku ada dua, nak pinjam ?


LALALALALALALALALA.

nik lan nik mat said...

bgus la kalo x runsing..

Zul Fattah said...

memang syok r..

afiqazizan said...

yup..taw xpe..:)

aQimie Ceplos said...

teh mmg favroute saye :D
btw.
org yang xde deria rase tu mesti sgt unik kan?
sy xpenah jumpe lagi org yang macam tu.. :)

Iwanski said...

Rasa nikmat Ilahi... =)

L said...

hoho... sedap... menikmati dgn penuh ketenangan... huu

nk taw nikmat dunia? jom bacer...
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-nikmat-dunia.html

.::: Princess MOMOY :::. said...

salam ziarah
wahh... dasyat sungguh bahasa kamu
sungguh puitis even cuma cerita ttg teh tarik jer
kagum!

fadh leyanie said...

@muhamad hanif
meh sini sedekah satu !

fadh leyanie said...

@aQimie Ceplos
ya2..mmg sangat unik sehingga tidak mampu untuk merasai apa2..

fadh leyanie said...

@Iwanski
nikmat yg harus dihargai.:)

fadh leyanie said...

@L
dah terbayang kat cameron highland ~

fadh leyanie said...

@.::: Princess MOMOY :::.
sekadar bahasa biasa//^^

moviedownloadmudah said...

lagi suka milo dr teh..teh x sedap..hehe.

JEJAK LU ORANG