Tuesday, December 1, 2015

Trauma Miang Keladi

Tanggal 1 Disember, aku melalui detik yang tragis. Sama seperti apa yang telah dilalui ayah aku. Tengahari tadi aku seperti biasa ke cafe dalam kampus aku. Rambang mata melihat aneka lauk. Akan tetapi satu lauk yang menarik hati. Asam pedas keladi.

Asam pedas keladi memang menjadi menu utama seperti biasa. Tragisnya, hari ini asam pedas keladi memusuhi lidah ku.

Penangan miang keladi tersangatlah menyucuk lidah dan anak tekak aku. Aku hanya sempat 5 kunyahan nasi. Tak habis aku makan, semuanya aku buang. Penangan miang keladi. Tajam. Aku tak tahan.

Cepat-cepat aku call mama tanya macam mana nak kasi hilang gatal-gatal lidah ni. Sungguh tak selesa. Kata mama, minum air asam. Mana pulak aku nak cari air asam pure kat tengah-tengah UIA.

Dengan langkah lipas kudung disebabkan tak tahan sangat. Aku ajak kawan aku beli ais krim kon. Mungkin ais krim yang sejuk boleh menghilangkan kegatalan lidah.

Terima kasih ais krim vanilla coklat. Sebab kau lidah aku tak gatal dah.

8 ,134 blogger sensasi komen:

ewanthology said...

mujur tak jumpa orang yang 'miang keladi' :-))

Melissa Muklis said...

hiks. mesti rasa betul-betul tak selesa kan..

E'in said...

so hari nie dh okay lom dik lidah tu?

Wardah Aneesa said...

Takutnya kalau kena.. Slang dah ok dah la ea?

fadh leyanie said...

@ewanthology itu bahaya bro

fadh leyanie said...

@Melissa Muklis betul sis, sangat tak selesa..T_T

fadh leyanie said...

@E'in dah okay dah Kak, mkn tghri smpai mlm menyucuk #sistrauma

fadh leyanie said...

@Wardah Aneesa alhamdulillah dah okay..hati2 mkn keladi

JEJAK LU ORANG