Monday, June 11, 2012

PENGARANG KOSHIKUYANIE EMPTY DIARY KEMBALI SETELAH 3 BULAN BIARKAN BLOG SEPI SEPOI : APA KHABAR WARGA BLOGGERS DAN PENGARANG SEKALIAN ?

"Sepi sepoi blog 3 bulan
ku isi dengan intai bulan
Bulan itu moon yang terbentang di langit nan kelam gelita "
kata Fadhleyanie Amaryllis yang hilang akal sedikit.


Assalamualaikum semua yang rajin membaca dan menaip,.,mungkin ada yang dah lupa saya dan mungkin ada yang masih ingat,masih ingat pada saya? masih ingat pada gua? pada aku? korang tak ingat? ok tak kisah. kini aku muncul kembali setelah semua tugasans,presentations selesai,final exam dah habis jawab peh ! soalans agak payah uolls.. dan tanggungjawab sebagai mak guru memimpin budak2 international tak lupa  2 orang rakan sy bernama ieka dan meena dan 3 jejaka melayu yang menyamar jadi international sebab nak backup mereka atas stage utk persembahan dikir barat, Aziq,Kay dan Izree turut membantu dalam majlis pemantapan bahasa di UIA.Liat kemain lidah dorang nak cakap melayu,masing-masing ikut loghat negara  sendiri.First tu aku rasa lawak gila..ada jugak aku gelakkan dorang.Kemain susah ajar abang2 ni.Macam-macam karenah..


Sekarang saya hanya ingin berkongsi perasaan saya dengan pembaca berhormat semua, saya gembira kerana saya gembira dan saya juga sedih kerana saya sedih..dan sekarang baru saya tahu betapa kecilnya dunia ini.Pusing-pusing kita akan jumpa dengan orang yang sama...adakalanya kita akan terjumpa dengan orang yang ingin kita jumpa,
adakalanya kita akan terjumpa dengan orang yang ingin kita mengelak dari terjumpa (ini dah berkali-kali).,.dan saya telah melalui 2 situasi ini pada satu masa yang sama.Bermaksud suka dan tak suka.3 bulan tak bukak blog dah banyak perubahan..jakun sekejap terkebil-kebil . 


Blog juga berubah wajah..kasi matang sikit .Facebook yang deactivate kengkonon nak fokus study untuk exam di activate kembali..sebab exam kan dah habis.Sonoknya ! yang tak sonoknya laptop aku rosak..baru nak berjimba dan berkasih sayang dengan blog boleh pulak buat hal.




Sempena cuti semester aku yang panjang gila ni,,ada la kowt dalam 3 bulan lebih..aku ada misi aku sendiri.Aku dah bernekad nak mewarisi ilmu masakan dari bonda aku.Ya,aku tau aku boleh.










p/s: beringatlah manusia,peluang itu masih akan tetap ada selagi kita bernafas.Berusahalah hingga kau berjaya menggapainya.Kalau jatuh bangun lah dan terus berjalan,jangan tunggu orang untuk menghulur tangan memaksa kau untuk berjalan.Berjalan di atas kaki sendiri..duhai manusia..jika kau fikir "kenapa aku asyik bernasib malang..kenapa..kenapa dan kenapa..?" jawapannya "kau yang membuat nasib kau malang,kau tidak berusaha untuk keluar dari situasi kau". bangkit lah manusia lemah jangan kau mengalah.


p/s : aku dan saya serta gua adalah orang yang sama.





18 ,134 blogger sensasi komen:

ewanthology said...

welkam back la ye

nots said...

wah lama taknampak. haha

ya, bila dah jatuh agak dah tak reti reti nak bangun balik. kan?

Anonymous said...

Mestilah ingat kat fadh..cpatlah baiki laptop..bole update blog selalu balik..:)

Umie Naziera said...

yalorhhh,lama tak hapdate..tiba2 ada pic dgn abg karpet pulak,hehehe

Unknown said...

opocot. ingat btol 3K komen td. haha anyway nice blog :)

Unknown said...

entry comeback yg menarik..slmat belajar memasak!

Syazana Zainn said...

nanti kalah la chef wan..haha ;p

msredcheesecake said...

bagusla cuti2 ni bajar masak... abis je study leh kawen... hheee

Unknown said...

waaa serius dah lama akak tak update belog. kihkih. selamat kembali :D

izzahdegreat said...

ehe, buat comeback terkejut taw ;p
belajar masak elok2, hehe ;)

aReLaN said...

welcome back.lama betul menyepi.tu pak arab tengah berdikir barat ke???

Diari Si Froggie said...

tahu xpe lama benar menyepinya.. rindu dengan cerita2 gila kamu tu.. hehe

Zierwa Zainal said...

eh sme la dgn zz.. nk kukuhkan lagi kepandaian memasak.. hehe

E'in said...

welcome back! ingat dah tak mau blogging lagi.. hehe

SN said...

wah,dah cuti ke...jeles ni =.=

fadh leyanie said...

@aReLaN
ha`oo..pak arab berdikir barat..:P

Anonymous said...

salam.. selamat datang kembali di blogger.. semoga selalu update artikel terbaru lagi serta di tunggu artikel masakannya. salam kenal dari saya. semoga rahmat Allah swt menyertai kita selalu.. amin.

Anonymous said...

Selamat kembali berblogging. :D Salam kenal ya. :D

JEJAK LU ORANG