Monday, March 21, 2011

bila dah balik KAMPUNG ! prang pung pang



                      Assalamualaikum...aha...kokokokokkkoooo...
kmbali ngan entry yg xbape nak trbaru..setelah bberapa hari meninggalkan 
KL..skaligus xupdate blog ni..maaf pmbaca ! sambil menaip sambil mndgr lagu lemon tree
sambil melayan angin di bawah pohon kelapa sambil mghirup  udara segar mghadap gunung Maxwell..
tersangatlah best ! ke mana yanie mghilangkan diri selama bbrapa hari?
melarikan diri ke Taiping, Perak.
Mnghabiskan masa bsame org kg,berbual,tgk org mnyembang,main kucing ,katak,arnab,tikus,lintah,cacing..
tringin nak buat kacau dgn kambing lembu unta..malangnya xdak la plax..xpuas ati btoi !
Best jgak sembang ngn geng2 opah kat sini..nada,gaya mereka mmg superb ! mmbuatkan yanie semakin ramah 
brkata2..
kata opah "depa kata uma opah ni dah macam zoo..suma binatang ada.."
time makan kacang..


opah           : boleh ke mkn kacang tu?
nnk xde gigi : ala..aku letak je la kat lidah..haaaha..




bukan setakat binatang je yg mnarik prhatian ku kat sni.bunga2 yg brmacam jenis d halaman rumah hah !!
xya susah2 nk g taman dah..xtau nk ckp camna dah..pasni kata opah nk bina kandang arnab pula..
kalau boring2 dok sini bole jgak paksa si arnab makan,
kalau hujan bole jgak main hujan ! huarggg..hujan kat sini xmacam  kat KL..cuaca kat sini kalau tghri mmg panas..
kalau mlm nk ke subuh xpasaang kipas pon xpa dah..sejukkkk..macam tu jgak dgn air yg kat sinki,kalau tghari ..rasenye da bole rebus telur ayam..itulah keindahan berada d kampung..

ya makan2 kalau xmakan..siap ko !



                                           



ni la kawasan tanah hijau..hu..sape2 yg suke hijau tu..korg sesuai la tinggal sini

 



4 ,134 blogger sensasi komen:

Biela Yusoff.. said...

bestnyakan..biela pon dah rasai kmpng mmb best tenang je..kan..

cik bunga bukan name sebenar said...

ea benar tu biela,,dok kat sane mmg tenang :)

awEEN said...

ala...bestnye..tetibe teringat umah saye lak..umah saye adalah tgh kebun pokok cmpedak..jmput la yanie dtg umah klu nak rase duk umah tgh kebun plak ^__^

cik bunga bukan name sebenar said...

wah syok nya !!
hari2 la mkn cempedak..
nanti yanie terjah ke sana :)

JEJAK LU ORANG